Rècord turístic a Lleida aquesta Setmana Santa. S'ha fregat el ple a la costa, l'interior i el Pirineu
El bon temps d'aquesta Setmana Santa ha fet que el sector turístic hagi assolit rècords amb un xifres d'ocupació que no s'havien registrat des de fa 6 anys tant als establiments del litoral com als del Pirineu de Lleida.
Les comarques de Lleida han estat visitades per uyns 80.000 turistes entre el dissabte 8 d'abril i aquest Dilluns de Pasqua, i han efectuat unes 200.000 pernoctacions en establiments turístics de la demarcació, sense comptar les segones residències, segons el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida. Entre Dijous Sant i Dilluns de Pasqua els establiments situats al Pirineu han assolit una ocupació mitjana del 95%, arribant a la plena ocupació en el cas del turisme rural i en bungalous, mentre l'ocupació va ser inferior en els dies previs. Les estacions d'esquí lleidatanes, que posen fi a la temporada d'hivern, han venut uns 85.000 forfets per Setmana Santa i les empreses de turisme actiu han assolit un 85% d'ocupació en les activitats dutes a terme aquests dies. Des del Patronat de Turisme fan un balanç "molt positiu" de l'ocupació turística de Setmana Santa, que suposa una xifra de negoci superior als 35 milions d'euros, segons les estimacions del Patronat.
Els hotelers de la Costa Brava qualifiquen de "desbordant" un resultat que ja els fa preveure un molt bon estiu.
El mateix ha passat a la Costa Daurada, especialment a partir de Divendres Sant, aquí amb l'incentiu afegit de la reobertura de Port Aventura i la inauguració de Ferrari Land. També s'han omplert els establiments a les comarques centrals i Terres de l'Ebre els dies forts de la setmana.