Salut crea una marca que identifica tot el sistema sanitari públic de Catalunya perquè s'entengui de forma fàcil. El conjunt es dilueix actualment en una gran diversitat de logotips que pot crear confusió entre els ciutadans

Per Ràdio Balaguer
3638 visites
Dafc89D2D502Eed4Ec965Fe5E9Efe6Dfmarcasalut
Salut ha creat una marca per identificar el conjunt del sistema sanitari públic de Catalunya. Actualment, la percepció visual del sistema es dilueix en una gran diversitat de marques proveïdores de servei, així com d'organismes i entitats del propi Departament, com poden ser el CatSalut, l'ICS, l'ICO o els noms dels propis centres, entre molts altres. Aquesta realitat dificulta entendre que existeix un únic sistema de salut d'accés públic i pot crear certa confusió entre els ciutadans. Per això, el Govern ha aprovat la creació de la marca 'S/Sistema de Salut de Catalunya', acompanyada pel logotip '/Salut'' i el símbol 'S/'. Responsables del Departament puntualitzen que la marca no comporta "suprimir ni substituir logos, alguns amb molta reputació, sinó sumar". La idea és que el nou logotip acompanyi els actuals com una marca paraigua -per exemple, 'Salut/Hospital Clínic-.
 
El canvi serà progressiu i es podrà començar a veure, per exemple, en les noves targetes sanitàries, que inclouran la marca, o en les bates dels professionals a mesura que es vagin substituint. Un altre cas seria l'amalgama de plaques amb logotips que hi ha actualment a les entrades d'alguns centres sanitaris, una situació que s'anirà simplificant.
 
El sistema sanitari català és com un puzle de centenars de peces i aquesta iniciativa vol evitar-ne la sensació de fragmentació en múltiples marques i logotips. Responsables de Salut apunten que darrere de la marca hi ha tota "una filosofia" per reforçar la "mirada holística" del sistema i perquè guanyi eficàcia. La idea principal, segons el Departament, és que els ciutadans mantenen una única relació amb el sistema sanitari i que són atesos pel servei públic, al marge si ho fa un proveïdor o un altre o en quin centre hospitalari o d'atenció primària.
 
Un dels objectius de la marca és reforçar el sistema públic de salut de Catalunya i aglutinar-ne tots els actors, que cada vegada han de treballar de forma més coordinada, com passa entre l'atenció primària i l'hospitalària, o aquesta amb la sociosanitària. Així, per al propi sistema, el Departament vol posar en valor una estratègia comuna per al rendiment dels recursos públics orientat a la cura de la salut de les persones.
 
Per als professionals, la marca pot contribuir a generar orgull de pertinença, així com millorar la informació i la coordinació. A la llarga també ha de permetre coordinar-se amb més agilitat en una visió de continuum assistencial.
 
De cara als ciutadans, la marca vol ajudar a fer més intuïtiu i accessible navegar pel sistema; ordenar circuits i afavorir la transparència. La iniciativa també vol contribuir a generar consciència de l'excel•lència del servei públic.
 
El Departament de Salut espera que la marca contribueixi a tots aquests objectius i, en definitiva, a "un canvi de cultura". Ara bé, aquesta iniciativa no implica d'entrada canvis en les maneres de treballar o en els circuits que actualment s'estableixen entre els diversos proveïdors i centres i per on de vegades és difícil per a l'usuari moure's. En aquest sentit, la marca ha de ser un "facilitador" de projectes en què està treballant el Departament.
 
Salut ha consultat els professionals del sistema i els ciutadans i hi ha buscat consensos per crear aquesta marca, segons expliquen els seus responsables. En aquests processos, els ciutadans consultats transmetien confusió sobre com s'estructura el sistema, dificultats a l'hora de moure-s'hi i, també, la sensació de desorientació.
 
El sistema de salut públic de Catalunya ofereix servei a 7,5 milions de persones, hi treballen 140.000 professionals i es relaciona diàriament amb la indústria, les institucions i els agents sectorials.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar