Salut xifra en un 23% el seguiment de la vaga de facultatius en el torn de tarda mentre que MC ho eleva fins al 75%. Per demarcacions a Lleida ha estat d'un 63%. El seguiment a l'atenció primària a Catalunya puja al 34%, segons el departament
Salut admet una afectació "important" de la vaga i crida el sector a trobar el "desllorigador" plegats El director del Catsalut, Ramon Canal, afirma que l'activitat assistencial programada s'ha reduït a la meitat
La vaga convocada per Metges de Catalunya i la Intersindical-CSC ha tingut un seguiment en el torn de tarda del 23,8% dels facultatius i un 2,9% en la resta del personal, segons han comunicat fins les 18 hores el 70% de les entitats proveïdores al Departament de Salut. Només als Centres d'Atenció Primària (CAP), el seguiment entre el personal facultatiu ha estat del 34,1% i del 6,1% en la resta de la plantilla. En canvi, Metges de Catalunya eleva el seguiment global fins al 75%. En el torn de nit, el seguiment ha estat pràcticament nul, entre el 0,3 i el 0,4%. Al torn de matí, amb un 82% de les entitats proveïdores reportades, el seguiment ha estat del 28% entre els facultatius i del 2,8% a la resta de professionals.
A la Primària, al torn de nit el seguiment ha estat de l'1,7% i al de matí, d'un 29%, segons dades del Departament de Salut.
Per territoris, el seguiment ha estat desigual, també a la tarda: al Pirineu i l'Ebre ha estat del 2 al 3%, a Lleida, un 9,4%, i a la resta de regions ha anat del 21 al 28%. Al matí els percentatges han estat una mica més elevats, entre el 13 i el 33%, mentre que a la nit ha estat del 0% a tot arreu excepte a Girona, que ha estat del 10%.
Segons les xifres del sindicat mèdic, als hospitals el seguiment ha estat del 70% i a l'atenció primària del 79%. Per demarcacions, a Barcelona hi ha hagut un seguiment del 80%, a Girona, un 83%, a Tarragona, un 73%, i a Lleida, un 63%.
El Departament de Salut ha admès aquest dimecres al vespre una afectació "important" de la primera jornada de la vaga al sector sanitari. En una atenció als mitjans, el director del Catsalut, Ramon Canal, s'ha mostrat convençut, però, que les reivindicacions dels professionals de la salut tenen "solució" i ha fet una crida a tots els afectats a buscar el "desllorigador" de manera conjunta. Canal ha explicat que l'activitat assistencial programada s'ha reduït a la meitat, i ha posat de manifest que l'equip que està al capdavant del Departament des de fa tres mesos treballa per donar resposta als dos vessants de les reivindicacions, el que fa referència a les qüestions organitzatives i el que posa el focus en les millores laborals.