Set pobles s'uneixen per crear una marca turística pròpia entorn del Castell del Remei i promocionar conjuntament aquesta àrea, que inclou les comarques de la Noguera, l'Urgell i el Pla
Set pobles, Penelles, Bellcaire d'Urgell, Bellmunt, Linyola, Ivars d'Urgell, Castellserà, i la Fuliola, han decidit unir-se per impulsar col·lectivament els seus atractius turístics al voltant del Castell del Remei.
Els municipis ja disposen de l'entorn natural, gastronòmic i patrimonial necessari, segons explicava l'alcalde de Penelles, Eloi Bergós, en declaracions al diari Segre.
Així doncs, l'objectiu principal d'aquesta col·laboració és revaloritzar la regió a través d'una marca turística que englobi una àmplia gamma d'atratius, des dels murals del festival GarGar de Penelles fins a l'estany d'Ivars i Vila-sana, passant per la serra de Bellmunt-Almenara i arribant fins a la Casa dels Àngels del Mag Lari a Castellserà. El Castell del Remei actuarà com a eix central, consolidant les diferents propostes i servint com a fil conductor.
La iniciativa va prendre forma després d'una trobada promoguda per la Fundació del Castell del Remei, en la qual els alcaldes dels set municipis històricament vinculats al castell van participar. En aquests moments, els ajuntaments, juntament amb la Fundació del Castell del Remei, estan treballant en un conveni que destaca l'aposta compartida per un turisme de "baix impacte ambiental", amb l'objectiu de mitigar la despoblació rural.
A més de preservar el medi ambient, aquest projecte busca identificar i potenciar les potencialitats del territori. S'està planificant la implementació d'accions conjuntes, la facilitació de nous allotjaments turístics i la promoció de la formació de guies i monitors professionals per a un millor aprofitament del territori.
Els ajuntaments d'aquestes comarques aspiren a crear rutes turístiques centrades al voltant del Castell del Remei. Aquestes rutes tindran com a objectiu difondre el ric patrimoni natural i cultural de la zona, destacant els equipaments turístics, cases rurals, restaurants, cellers, i fomentant la promoció de les empreses locals. Amb aquesta col·laboració, es pretén crear una oferta turística integral que beneficiï totes les localitats implicades.