Térmens bateja el Catxipanda i la Trini, els dos nous gegants comarcals obra de l'artista Cristina Colilles en el marc de la 14a Trobada de la Gent Gran de la Noguera

Per Ràdio Balaguer
1587 visites
66493F1Aeb350B200Da804Bb7B8A44Fd3Ed7B22872Ed4C4F8F2Db92F8Dd4Ec6D
Aquest migdia ha tingut lloc a Térmens el bateig dels dos gegants comarcals, el Catxipanda i la Trini, obra de l'escultora de gegants Cristina Colilles, que el Consell Comarcal de la Noguera ha construït en col•laboració amb l'Associació El Morter per la Cuina Catalana i el suport de la Diputació de Lleida. 
 
L'acte, que s'ha dut a terme davant de l'ajuntament ha comptat amb els parlaments de les autoritats i de Josep Maria Morell, cuiner i escriptor gastronòmic i realitzador del programa La cuina al dia de Ràdio Balaguer, en nom de l'associació el Morter per la Cuina Catalana. 
 
Morell ha explicat al nombrós públic present l'origen dels noms de tots dos gegants, homenatge a la catxipanda, plat típic de la cuina de les terres de ponent i la Trini, cuinera emblemàtica de la història de Balaguer. 
 
Acte seguit s'ha procedit a la benedicció dels gegants, que han fet un ball inaugural acompanyats dels seus padrins de bateig, dos gegants de Penelles i dos gegants de Térmens. 
 
L'acte estava emmarcat en les activitats de la 14a Trobada de la Gent Gran de la Noguera. La jornada acabarà amb un dinar de germanor, al qual s'han inscrit 400 persones, seguit de l'espectacle humorístic "Diàlegs de la Maika". 
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar