Treball, Afers Socials i Famílies proposa un Pla de millora de la qualitat i la sostenibilitat de les residències de gent gran.
El departament de Treball, Afers Socials i Famílies proposarà al sector un Pla de millora de la qualitat i la sostenibilitat de les residències de gent gran que afronti a mig termini els reptes i millores en aquesta àrea. El Pla, que haurà de ser acordat amb el sector de l'atenció residencial, vol contribuir a revertir la situació creada durant els anys d'ajustament i contenció pressupostària.
La consellera Dolors Bassa espera poder establir aviat un calendari de reunions i poder signar un acord de voluntats conjunt durant el darrer trimestre de l'any.
Bassa ha destacat l'esforç fet per part del Departament durant aquesta legislatura per retornar als nivells d'abans de la crisi i, en aquest sentit, ha destacat que "durant els mesos de novembre de 2016 i febrer de 2017 s'han posat en marxa unes 1.600 noves places col·laboradores amb una inversió de 34,6 milions d'euros, a més d'altres mesures com l'ordre d'acreditació que s'ha publicat enguany i que permetrà concertar 1.400 places residencials més". També ha explicat que per primer cop s'ha augmentat la tarifa del mòdul de residència dels usuaris de Grau II en un 3,5%, el que ha suposat una inversió de 13,6 milions. "Tothom ha de ser conscient que els problemes acumulats en aquests anys de crisi no poden solucionar-se de cop i volta, però estem treballant en la direcció correcta i durant aquest 2017 ja s'ha recuperat un 40% dels ajustaments produïts entre 2010 i 2016 i esperem que amb aquest Pla de millora continuem avançant plegats", ha dit la consellera.
Concretament, pel que fa al Pla de millora, Dolors Bassa ha explicat que inclourà mesures tan a nivell qualitatiu com quantitatiu.