Un projecte presentat per un grup d'alumnes de l'Escola Ondara de Tàrrega, entre els quals hi ha el balaguerí Miquel Àngel Biel, ha estat guardonat amb el primer premi dels certamen Habitàcola, organitzat per Arquinfad.
Un projecte presentat per un grup d'alumnes de l'Escola Ondara (Tàrrega) ha estat guardonat amb el primer premi del la XXIV edició del certamen Habitàcola, organitzat per Arquinfad i adreçat als estudiants de disseny i d'arquitectura de tot l'estat espanyol.
Els guardonats són Abel Bañeres, Júlia Puigfel, Alba Falo i el balaguerí Miquel Àngel Biel, que han comptat amb la col·laboració de Roser Vilanova, tots cinc estudiants dels Estudis Superiors de Disseny d'Interiors de l'Escola Ondara de Tàrrega.
Miquel Àngel Biel assegura que han rebut el premi Vitra amb molta il·lusió al mateix temps que destaca que és un reconeixement a la feina feta.
Àudio
Enguany, i sota el lema "Urbiculta", el concurs proposava una actuació amb elements vegetals que configurés un hort i reactivés un espai urbà infrautilitzat com podien ser façanes, terrats, cobertes o els patis d'illa.
Sota la direcció dels professors Eva M. Gòmez i Dani Cases, els alumnes guanyadors van proposar un nou concepte d'hort urbà inspirat en la Festa Major del barri de Gràcia, popularment coneguda per l'alegre guarnició dels carrers i balcons. La proposta titulada "Penjats de l'hort", de gran creativitat i resolta amb pocs recursos, pretenia millorar la comunicació i la col·laboració veïnal, potenciar les relacions humanes i reactivar un espai urbà infrautilitzat, el dels propis carrers de Gràcia.
Àudio
Segons el mateix Miquel Àngel Biel en el projecte hi van estar treballant durant tres mesos.
Àudio
El premi es materialitza en una beca per participar en els Design Workshops organitzats pel Vitra Design Museum en col·laboració amb el Centre Georges Pompidou, a França.
Cal recordar que en la XXII edició dels Premis Habitacòla l'Escola Ondara ja va aconseguir ser finalista amb el projecte "pal'hort". Tanmateix, aconseguir aquest primer premi "Vitra", suposa tota una fita per l'escola, i més tenint en compte que és el primer cop que alumnes d'una escola de la demarcació de Lleida guanyen aquest guardó en un concurs on participen Escoles d'arreu d'Espanya.
Els premis Habitàcola es convoquen des del 1987 amb la finalitat de promoure la reflexió en l'àmbit teòric del disseny i l'arquitectura, així com per debatre, juntament amb les escoles, solucions i punts de vista innovadors en relació amb els diferents temes d'interès social proposats en cada convocatòria. Els premis Habitàcola, que s'adrecen a estudiants, tenen l'objectiu de difondre la importància de la creativitat, el compromís social i la professionalitat entre les empreses, els organismes i la població en general, donant suport i promovent noves iniciatives, nous plantejaments i nous talents emergents. Amb l'impuls d'aquests premis, Arquinfad vol ajudar els estudiants a introduir-se i donar-se a conèixer en el món professional i de l'empresa, ja que ells seran els professionals del futur.
Àudios a: http://www.radiobalaguer.cat/audios/podcast/index.php?id=2971