Un terç de les carreteres catalanes presenten un risc 'alt' i molt alt de patir un accident greu o mortal. A Lleida, la N-230 i l'Eix Pirinenc es troben entre les carreteres més perilloses de l'Estat.
Catalunya té encara més de 2.000 quilòmetres de carreteres amb un risc "alt" o "molt alt" de patir un accident greu o mortal, el que representa un terç de la xarxa viària del país, segons la 16a edició de l'estudi d'avaluació de carreteres EuroRAP, que ha elaborat el RACC juntament amb altres automòbils clubs europeus membres de la Federació Internacional de l'Automòbil (FIA). L'estudi també revela que les motocicletes estan involucrades en el 42% dels accidents totals en carretera i la seva sinistralitat ha crescut un 36% des del 2013.
Lleida és la segona província espanyola amb més risc d'accidentalitat, segons l'edició número setze de l'estudi d'avaluació de carreteres EuroRAP a la xarxa viària estatal i en el qual ha participat el RACC juntament amb altres clubs europeus membres de la Federació Internacional de l'Automòbil (FIA). Osca lidera aquest rànquing com la província amb més proporció de quilòmetres de risc "elevat" i "molt elevat", amb un 39% concretament. Lleida la segueix a la llista amb el 37% dels seus quilòmetres. Dos d'aquestes carreteres són l'N-230, que uneix Lleida amb la Val d'Aran, i l'N-260, més coneguda com a Eix Pirinenc. En aquesta última via es consideren "perillosos" un total de 264 quilòmetres que creuen les províncies d'Osca, Girona i Lleida, especialment en el tram que passa per Martinet, a la Cerdanya. De l'N-230, un total de 121 quilòmetres són considerats d'elevat risc.
D'altra banda, l'enllaç de l'autopista AP-2 a Fraga figura entre un dels deu trams amb més accidents de vehicles pesants. Pel que fa a les carreteres que són de titularitat autonòmica o provincial, la C-1412b, de Ponts a Isona i en un tram de disset quilòmetres, repeteix com una de les més perilloses. Totes les províncies catalanes augmenten en l'anàlisi d'aquest any el percentatge de quilòmetres amb risc molt alt o alt d'accident, i a Lleida passa del 38 per cent al 40%, segons l'estudi.