Un total de 26 cellers lleidatans, catalans i estatals exploren aquests dies a Lleida les possibilitats d'obrir negoci o bé d'incrementar les seves exportacions a Rússia.

Per Ràdio Balaguer
575 visites
Storage

Un total de 26 cellers lleidatans, catalans i estatals, entre ells també Costers del Sió.  exploren aquests dies a Lleida les possibilitats d'obrir negoci o bé d'incrementar les seves exportacions a Rússia en el marc del 6è International Wine Business Meeting. 

Segons l'ACN, després de l'èxit de les anteriors edicions, la Cambra de Comerç de Lleida segueix apostant per la fórmula de la missió comercial inversa per tal de potenciar les exportacions catalanes i, aquest cop, ha posat el focus en el mercat rus, davant les seves potencialitats existents malgrat la devaluació soferta pel ruble en els darrers anys.

La trobada, que se celebra fins divendres, compta amb la participació d'una desena dels principals importadors de vins i caves de Rússia, que han vingut a la capital del Segrià buscant sobretot productes de qualitat però a preus assequibles per a la butxaca del consumidor d'aquell país.
 
La majoria dels importadors ja treballen amb vins de la Rioja o de Castella-la Manxa però també els interessen els vins catalans amb denominacions d'origen i sobretot els caves, productes que són coneguts arreu del món per la seva qualitat.

Per la seva banda, els cellers catalans veuen "un país amb moltes possibilitats" tenint en compte que "Rússia és un mercat molt gran". 

Sara Jové, del celler lleidatà Mas Blanch i Jové, reconeix que és un mercat "difícil d'accedir sense viatjar al país" però es mostra convençuda que la missió inversa li servirà al celler per "obrir una agenda per començar a treballar possibles relacions comercials en un futur". Per la seva banda, Carlos Arnal, director d'exportacions del Celler Costers del Sió, destaca "la predisposició dels importadors a tastar els vins catalans més enllà de vins de la Rioja o de Ribera del Duero".

Les cinc edicions anteriors de l'International Wine Business Meeting han tingut com a objectius els mercats nord-americà (2013), Canadà (2013), la Xina, (2014), Japó (2015) i Corea del Sud (febrer del 2016).

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar