10.799 balaguerins i balaguerines estan cridats a les urnes aquest proper diumenge després de 15 dies de campanya, que aquí a Balaguer s'ha caracteritzat per la no agressió entre els candidats i pel contacte proper de la majoria d'ells amb els ciutadans.
10.799 balaguerins i balaguerines estan cridats a les urnes aquest proper diumenge després de 15 dies de campanya, que aquí a Balaguer s'ha caracteritzat per la no agressió entre els candidats i, sobretot, pel contacte proper de la majoria d'ells amb els ciutadans, a través del porta a porta, muntant parades al mercat setmanal, visitant els diferents barris de la ciutat i, alguns també amb mítings de campanya amb personatges i polítics rellevants.
Recordem en aquest sentit que el passat divendres el candidat de CiU, Josep Maria Roigé, va rebre el suport del secretari del secretari d'organització i coordinador general de Convergència Democràtica de Catalunya, Josep Rull.
Dilluns va ser la CUP-PC qui va celebrar el seu principal acte de campanya amb la presència a la Sala d'Actes de l'Ajuntament, plena de gom a gom, de David Fernández i Teresa Forcades.
Dimarts el ministre d'Interior, Jorge Ferández Díaz, va donar suport a l'alcaldable del PP, Joan Maria Molins, i dimecres va ser ERC, la formació que va celebrar el seu principal acte de campanya, amb la presència en aquest del cap de llista, Jordi Ignasi Vidal i la resta de la candidatura.
Després dels últims actes de campanya, i dels darrers contactes amb els ciutadans, demà dissabte és la jornada de reflexió.
Abans, però, a Ràdio Balaguer, hem tornat a parlar amb cadascun dels candidats per preguntar-los quin és el seu projecte de ciutat, quin Balaguer volen de cara al futur.
Joan Pla, és l'alcaldable de Balaguer, Ara sí i diu que el Balaguer del futur ha d'estar centrat en les persones. Segons assegura, els ciutadans han de ser la prioritat de la política municipal.
Àudio
Pel cap de llista de Ciutadans, Albert López, Balaguer ha de ser una ciutat on la gent es pugui guanyar la vida.
Àudio
Carles Mateu és el candidat de la CUP-Procés Constituent i assegura que el Balaguer que ells volen és un Balaguer on la ciutadania tingui el protagonisme i sigui partícip de les grans decisions a prendre.
Àudio
Àlex Mezcua és l'alcaldable d'IC-V i vol un Balaguer més sostenible i on la gent pugui viure amb condicions dignes.
Àudio
Per Joan Maria Molins, el cap de llista del PP, cal posar en marxa el nou POUM, el Pla d'Ordenació Urbanística.
Àudio
Per Jordi Ignasi Vidal, l'alcaldable d'ERC, Balaguer ha de tornar a tenir un sector industrial important i ha de ser també una ciutat urbanísticament més propera als balaguerins i balaguerines.
Àudio
Carlos Garcia, el candidat a l'alcaldia del PSC, diu que el Balaguer del futur ha de ser un Balaguer amb una major activitat econòmica i menys atur.
Àudio
Escoltem, finalment, les paraules de Josep Maria Roigé, el cap de llista de CiU, que parla d'un Balaguer amb una major qualitat de vida i on les persones tinguin feina.
Àudio
Acabem aquesta informació destacant que alguns dels partits han preparat per avui l'acte final de campanya, actes en aquest de caire més lúdic i festiu. És el cas per exemple, de CiU, que per a les 18h ha preparat inflables a la plaça del Mercadal, berenar amb coca i xocolata a partir de les 19h i màgia amb el mag Reivax a les 20h. També avui Balaguer, Ara Sí, fa el seu darrer acte de campanya al barri del Firal i la CUP i PC el fa al bar la Rosaleda, amb una actuació musical a partir de les 21.30h.
D'altra banda, Creu Roja la Noguera i l'Ajuntament de Balaguer han posat a disposició de tots els ciutadans un servei de transport gratuït amb voluntaris de Creu Roja per desplaçar-se als col·legis electorals, adreçat a persones que tinguin problemes de mobilitat o acompanyament.
Per més informació o sol·licitar aquest servei, cal adreçar-se fins dissabte a les 7 de la tarda, a l'Ajuntament de Balaguer, al telèfon 973 44 52 00.
Àudios a: http://www.radiobalaguer.cat/audios/podcast/index.php?id=4874