Alemany pinta amb mel les etiquetes dels seus productes. L'artista valencià Miquel Angel Herrero ha il·lustrat les flors del packaging de totes les mels amb una tècnica artesanal recuperada de l'Edat Mitjana 

Per Ràdio Balaguer
858 visites
54C9Fd166C31Ac9Ceed85Cd17Fbb87D8Maherrero4

L'empresa familiar d'Os de Balaguer, Torrons i Mel Alemany ha tornat a apostar per l'empremta artística vinculada als seus productes i al territori. En aquesta ocasió, l'encarregat ha estat l'artista valencià Miquel Àngel Herrero, que ha il·lustrat les etiquetes de la seva gamma de mels (monoflorals i gourmet) amb una tècnica pictòrica recuperada de l'Edat Mitjana, en què utilitza la mel amb pigments naturals. 

 

Coincidint amb el Dia Mundial de l'Art, la marca ha presentat la 'Mel de flor d'ametller', amb la qual culmina un treball de quatre anys, en què s'ha renovat tot l'etiquetatge de 40 mels (monoflorals i gourmet), totes elles il·lustrades per Herrero. 

 

Sota la direcció d'art de l'estudi Latipo de Lleida, el projecte ha consistit a dibuixar en origen la flor de cadascuna de les mels, observant in situ tots els seus atributs a plena llum. El procés, totalment artesanal, ha requerit fins a 30 hores de treball en alguna flor, respectant tots els temps que requereix la tècnica, que incorpora veladures amb mel i pigments naturals. 

 

La 'Mel de flor d'ametller' és una mel molt seleccionada, que el gerent de la marca, Ferran Alemany, considera com "un homenatge al territori Montsec". És una mel molt exclusiva, ja que és escassa, atès que l'ametller alimenta les abelles després del descans hivernal i per això costa molt de trobar-ne. Ferran Alemany afegeix que "la flor de l'ametller és molt especial per Alemany perquè és la que elabora la primera mel de l'any i més endavant el seu fruit formarà part del nostre torró". 

 

L'acció forma part de la campanya que ha engegat Alemany que, amb el títol 'La mel hi pinta molt', fa pedagogia de la mel com el dolç natural.


 

Sobre Miquel Àngel Herrero 

 

Miquel Angel Herrero-Cortell és especialista en tècniques pictòriques artístiques plàstiques. Llicenciat en Belles Arts per la UPV, compagina els seus estudis d'investigació en procediments i materials pictòrics amb la docència universitària. Des de l'any 2019, és Doctor en Història de l'Art. 

 

Ha treballat com a il·lustrador, interessant-se en la recuperació dels mètodes tradicionals de la professió: aquarel·la, guaix, oli i tècniques gràfiques tradicionals, com el gravat. Ha realitzat il·lustracions per a diversos projectes audiovisuals i culturals. En l'àmbit del packaging, ha treballat en nombrosos etiquetatges d'olis i vins, buscant un tracte diferencial per al producte, utilitzant sempre il·lustracions elaborades a mà, seguint els mètodes tradicionals.


 

L'Univers Alemany: Art, Cultura i Humanitat

L'acció forma part del projecte de la marca 'L'Univers Alemany. Art, Cultura, Humanitat'. Els conceptes 'Art, cultura, humanitat' són els tres pilars de l'empresa, sempre tenint com a base la seva fixació al territori del Montsec".

 

  • Art, entenent el suport a l'art i la creativitat com a font de creació de noves oportunitats per un territori, com les caixes de torró de col·lecció amb la inspiració en el Montsec. 

 

  • Cultura, entesa com l'aposta de l'empresa per vincular-se a propostes culturals que permetin associar el Montsec a la cultura i contribueixin a consolidar la marca Montsec.

 

  • Humanitat, entesa com la no robotització dels processos industrials de l'empresa. L'estratègia per la humanització es visualitza en l'aposta per col·laborar amb els Centres Especials de Treball de 4 entitats que ocupen persones amb discapacitat de les Terres de Lleida (Fundació Aspros, l'Estel, Ilersis Shalom i la Torxa). 

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar