Aquest dijous ha tingut lloc la 2a Taula territorial de Balaguer de l'Espai estratègic de coordinació comunitària de la Noguera
El principal tema que s'ha tractat ha estat el deteriorament del centre històric, i s'han plantejat algunes solucions a les problemàtiques detectades, que posteriorment es traslladaran al Consell Comarcal i a la Paeria
Aquesta trobada de treball és la de retorn dels resultats de la 1a Taula, feta l'any 2019, i ha reunit el grup motor d'acció comunitària de Balaguer. El principal tema que s'ha tractat ha estat el deteriorament del centre històric, i s'han plantejat algunes solucions a les problemàtiques detectades, que posteriorment, en el cas de Balaguer, es traslladaran al Consell Comarcal i a la Paeria
Anna Solà, una de les coordinadores, explica que la intenció d'aquest grup és fer un procés de diferents passos per fer una diagnosi el més participativa possible.
Així doncs, fruit de la primera trobada de Balaguer, va sorgir una necessitat molt prioritzada, el deteriorament del centre històric.
El següent pas ha estat el treball de grups focals per identificat les necessitats més sentides del barri.
Marina Perejuan, una de les coordinadores, explica que aquesta segona trobada cercarà propostes d'actuació per cadascun dels reptes: infraestructures; comerç, economia i educació; l'àmbit de la convivència; les activitats ludicoesportives, culturals i festives; i l'educació.
De totes aquestes propostes s'obrirà un espai de posada en comú i s'aportaran possibles solucions que posteriorment, en el cas de Balaguer, es traslladaran al Consell Comarcal i a la Paeria.
Maricel Segú, consellera de Serveis Socials, explica que la seva funció és fer de traspàs dels resultats de la Taula a les diferents administracions per implementar millores. Posa com a exemple les primeres accions preses amb els resultats a Artesa de Segre.
La trobada s'ha fet al Casal Cívic i Comunitari Balaguer – Eixample.