Aquest dimarts 7 de gener comença oficialment la companya de rebaixes d'hivern. Les rebaixes comportaran gairebé 24 mil nous contractes a Catalunya.

Per Ràdio Balaguer
704 visites
B69Dd049Acd1Bbcfa4Dbf0D6628642F320190117Rebaixes
Comença la companya de rebaixes d'hivern, una campanya que comença oficialment aquest dimarts 7 de gener però que pot quedar una mica diluïda al ser  una continuació del període de les compres durant el Black Friday,  la campanya de Nadal i la venta on-line. A més molts comerços ja han avançat les seves rebaixes amb petits descomptes i que ara oscil•laran entre el 40% i el 70% de mitjana. El passat diumenge dia 5 de gener va ser un dels primers diumenges autoritzats d'aquest 2020. El proper dia 12 de gener serà també dia d'obertura autoritzat.
 
Catalunya liderarà la contractació a l'Estat durant aquest període de rebaixes, amb una previsió de 23.820 nous contractes, segons Adecco. Aquesta xifra suposa un 7,9% d'increment en comparació amb la campanya de rebaixes de l'any anterior, el quart creixement per darrere de la Comunitat de Madrid (12%), Castella La Manxa (11,7%) i Andalusia (8,5%). Els sectors que es veuran més beneficiats per aquest increment seran el gran consum, la distribució, el 'retail' i la logística i el transport. Pel que fa als perfils, els més demandats són comercials i dependents, personal per a perfumeria, cosmètica, electrònica, joguines, comerç tèxtil, logística i transport.
 
Barcelona és també la província amb més previsió de contractació, amb 19.195 contractes, un 10% més. A Tarragona, Girona i Lleida no es preveu un creixement respecte a la temporada anterior i les xifres de contractació seran de 2.213, 1.861 i 550 nous contractes, respectivament.
 
D'altra banda les Associacions de comerciants de Balaguer han realitzat fins aquest cap de setmana un any més les respectives campanyes comercials de Nadal.
 
L'Associació de Comerciants del Centre Històric aprofitant la proximitat a la pista de gel, ubicada al bell mig del centre històric, a la plaça Mercadal, ha regalat als seus clients vals descompte per poder patinar. 
 
Per la seva banda, L'Associació de Comerciants ACB ha ofert aquests dies als seus compradors la possibilitat d'omplir amb cada compra, una butlleta per entrar al sorteig d'un creuer per a dues persones de 8 dies per la Costa Esmeralda, sota l'eslògan "PER NADAL EL COMERÇ DE BALAGUER ET PORTA DE CREUER". 
 
 
Consells Agenda Catalana de consum de la Generalitat de Catalunya: 
 
Tingueu en compte que les botigues no estan obligades a fer rebaixes.
 
No confongueu les rebaixes amb altres tipus de vendes de caràcter especial, com ara:
 
Saldos. S'oferten productes a un preu inferior a l'habitual per deteriorament, desperfecte, desús o obsolescència.
 
Liquidacions. Es realitzen per esgotar l'existència de determinats productes davant de situacions concretes, com ara el tancament de la botiga, el canvi de local o la realització d'obres.
 
Comproveu que els productes rebaixats mostren el preu original, juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa.
 
Els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia que les que tenien a preu no rebaixat. Tampoc no han de tenir defectes.
Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.
 
Informeu-vos sobre la política de canvis per evitar sorpreses. La botiga no té l'obligació d'acceptar-los si el producte està en perfecte estat.
En el cas de les botigues en línia, disposeu d'un període mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raons d'higiene, etc.
 
Conserveu: 
 
Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitareu si heu de reclamar.
 
Els catàlegs i les ofertes comercials: són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.
 
En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l'empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi (per a més informació consulteu l'apartat Consultes i reclamacions).
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar