Arrenca la campanya de cirera amb bon preu i qualitat i poca collita La producció es redueix al voltant d'un 40% a la zona primerenca del Baix Segre.
La campanya de cirera primerenca ha començat al Baix Segre amb una gran qualitat i bons preus en aquests primers compassos de comercialització. Tanmateix, la nota negativa la posa l'escassa producció, ja que s'estima una caiguda de la collita al voltant d'un 40% respecte a l'any passat, sobretot per qüestions meteorològiques. Després d'un hivern amb les hores de fred necessàries per als arbres, es van registrar pluges i boires en moments clau de floració. En varietats que no són autofèrtils, el fet que es mullés el pol·len en moments clau explica la caiguda de collita.
La preocupació per als agricultors en aquests moments se centra en la meteorologia, sobretot per les gelades anunciades per finals de setmana i, per una altra banda, pel fet que plogui en aquests moments, que es pot traduir en problemes del conegut com a cràquing (ruptura de la pell del fruit), així com una caiguda del consum en cas de baixades de les temperatures a les zones on es comercialitza.
Ara, als mercats centrals espanyols els preus oscil·len entre els 12 euros en el cas de calibre 30 mentre que per a un calibre 28 parlaríem d'uns 8 euros, i per a mides de 26, el preu s'acostaria als 5 euros.