Avui comença a Balaguer la campanya de vacunació contra la grip estacional. Es recomana que les persones de risc es vacunin sobretot durant el mes d'octubre. Per fer-ho, cal trucar al CAP i demanar hora cadascú per la seva infermera.

Per Ràdio Balaguer
644 visites
Storage
Avui dilluns comença al CAP de Balaguer i a tots els consultoris de l'Àrea Bàsica de Balaguer la campanya de vacunació de la grip estacional. La campanya es portarà a terme de manera escalonada però es recomana que les persones de risc es vacunin sobretot durant el mes d'octubre.

PER A VACUNAR-SE  TRUCAR  AL CAP, al telèfon 973 44 60 28,  I DEMANAR  HORA cadascú PER LA SEVA INFERMERA.

Des del CAP, recorden que la vacunació antigripal estacional no protegeix enfront de la grip pandèmica pel nou virus A(H1N1). La data d'inici de la campanya vacunal contra la grip A la determinarà la Comissió de Salut Pública del ministerio de Sanidad en el moment que la vacuna tingui l'autorització de l'Agència Europea del Medicament i de l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris i les companyies farmacèutiques lliurin les primeres dosis. El Departament de Salut informarà en el moment oportú sobre la campanya de vacunació.

Pel que fa a la grip estacional, no hi ha canvis respecte a les campanyes anteriors. La vacunació antigripal estacional s'adreça especialment a les persones que tenen un alt risc de complicacions si pateixen la grip com ara:

•    Persones de 60 anys d'edat o més.
•    Persones internades en institucions tancades, com residències geriàtriques,...
•    Adults i infants amb malalties pulmonars o cardiovasculars cròniques, inclosa l'asma.
•    Adults i infants que han estat sotmesos a vigilància mèdica a causa de malalties cròniques
•    Infants i adolescents (dels 6 mesos als 18 anys) tractats durant un llarg temps amb àcid acetilsalicílic.
•    I dones embarassades (l'administració de la vacuna es considera segura en les embarassades).

Els principals símptomes de la grip són febre alta (més de 38 ºC), calfreds, malestar general, tos intensa i persistent, mal de cap i dolors musculars.

Té una durada de 5 a 7 dies, tot i que alguns dels símptomes poden durar una setmana o dues. Molts dels símptomes de la grip són similars als dels refredats i altres malalties respiratòries.

Des del CAP asseguren també que seguir unes bones pràctiques d'higiene ajuda a disminuir la transmissió del virus:

•    En tossir o esternudar, cal tapar-se la boca i el nas amb un mocador d'un sol ús.
•    Cal rentar-se les mans amb freqüència amb aigua i sabó, o amb un preparat amb alcohol.
•    S'ha de ventilar sovint els espais tancats obrint les finestres.
•    S'ha d'evitar el contacte proper amb persones malaltes de la grip, i no compartir estris (coberts, gots...) i altres objectes sense netejar-los degudament.

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar