Balaguer ha acollit el 29é Campionat Territorial de Bàsquet organitzat per ACELL Lleida. En total han participat 192 jugadors d'11 clubs del territori. Aquesta és una de les activitats del programa 'Ciutat del Bàsquet Català 2020'
Aquest 29é Campionat Territorial de Bàsquet, és el dotzè any consecutiu que es fa a la ciutat de Balaguer i està organitzat per la delegació territorial de Lleida de la Federació ACELL. És un dels esdeveniment referents de l'esport inclusiu a Balaguer i província, comptant amb un participació superior a la de l'any passat, amb un total de 192 esportistes amb discapacitat intel•lectual d'11 clubs diferents, i de Special Olympics Andorra.
El campionat ha tingut lloc durant el matí pavelló Inpacsa s'organitzarà diferents categories i repartint els partits sota reglamentació FIBA, dividits en tres nivells, on els participants juguen partits de bàsquet normals amb pistes reglamentaries i en les proves adaptades a les seves habilitats.
Per part del Club Esportiu l'Estel de Balaguer hi ha participat 45 esportistes, competint en segona i tercera categoria sota el nom de Club Bàsquet Balaguer l'Estel Vermell i Club Bàsquet Balaguer l'Estel Blanc, a més d'altres esportistes que han participat en proves adaptades i individuals.
En l'acte d'entrega de trofeus han participat entre d'altres; la vicepresidenta de la Diputació de Lleida, Estefania Rufach; el president del Consell Comarcal de la Noguera, Miquel Plensa; el paer en Cap de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal, el gerent de l'empresa Torrons i Mel Alemany, Ferran Alemany; el president del Club Basquet Balaguer, Toni Salut ...
El campionat està organitzat per la delegació territorial de Lleida de la Federació ACELL, amb el suport de l'Ajuntament de Balaguer, el Consell Comarcal de la Noguera, el Consell Català de l'Esport, la Diputació de Lleida, el Club Esportiu L'Estel de Balaguer, la Federació Catalana de Bàsquet R.T. Lleida, Creu Roja de La Noguera, l'empresa Torrons i mel Alemany i el C.B. Balaguer.
Aquest Campionat Territorial de Bàsquet és una de les activitats dins de la programació de 'Ciutat del Bàsquet Català 2020' a Balaguer i que inclou durant l'any com ha activitats més destacades; el Torneig Memorial Josep Sabanés, que inclourà un reconeixement a la seva figura, un partit femení entre ex jugadores del CB Balaguer i un partit masculí entre els veterans del Barça i una selecció de Lleida; el 3x3 de Balaguer, que es farà a la plaça Mercadal amb activitats paral•leles i s'integrarà al Circuit Català de 3x3; i l'exposició 'Balaguer amb B de Bàsquet', una mostra que recollirà els 80 anys d'història del CB Balaguer.