Balaguer ha començat a recollir aquest divendres els primers aliments en el marc del Gran Recapte que té lloc entre avui i demà dissabte arreu del país.
Una seixantena voluntaris són els encarregats d'informar la ciutadania i recollir els aliments en els diferents supermercats participants
Balaguer ha començat a recollir aquest divendres els primers aliments en el marc del Gran Recapte que té lloc entre avui i demà dissabte arreu del país.
A la capital de la Noguera, la iniciativa solidària compta més d'una seixantena de voluntaris que durant els dos dies faran torns de matí i tarda en els diferents establiments i supermercats que un any més s'han adherit a l'esdeveniment. Entre les persones voluntàries n'hi ha de Creu Roja, Càritas i també alumnes dels instituts, entre altres, ciutadans.
Els voluntaris van identificats amb una armilla i la seva principal funció és informar els ciutadans i facilitar-los una bossa perquè en ella puguin dipositar els aliments que vulguin donar, segons ha explicat a Ràdio Balaguer una de les voluntàries, Beatriz Fernández.
Els aliments bàsics que es recomana donar són: llet, oli, conserves, arròs, pasta, llegums, farina, tomàquet, brou, cereals, cereals infantils, crema de cacau, melmelades, sucre i sal.
Al Gran Recapte hi participen novament aquest 2024 la major part dels municipis de la comarca de la Noguera, que també s'han volgut sumar a aquesta iniciativa solidària, que en el marc també del projecte Àgape, serveix per ajudar cada any a unes 400 famílies, segons ha posat de manifest el responsable de l'àrea de Serveis Socials del Consell Comarcal, Josep Lluís Bonet.
Per la seva banda, Raquel Barea, tècnica del projecte Àgape, ha explicat que un cop els aliments arriben al Banc dels Aliments de Balaguer, al local del projecte Àgape, es classifiquen per després ser distribuïts en lots a les famílies necessitades,
Tot i que molts ciutadans ja han fet donacions pels afectats per la dana, la vicepresidenta i consellera de Drets Socials, Joventut i Igualtat del Consell Comarcal, Maricel Segú confia que la població de la Noguera es bolqui un any més en aquesta iniciativa solidària i es pugui arribar a recollir una gran quantitat d'aliments. Segú ha agraït també la tasca que fan tant els tècnics com els voluntaris en jornades com aquesta.
Els supermercats que participen en el Gran Recapte a Balaguer són el Lidl, el Caprabo, el Plusfresc del carrer d'Avall i el del carrer Urgell, el Dia i el BonÀrea. En tots ells es poder donar aliments mentre que al Mercadona i al Carrefour les donacions són econòmiques.
Des del Banc dels Aliments de Catalunya volen també aquest any ajudar els damnificats de totes les zones afectades per la dana i per això han anunciat que es destinarà fins el 50% de les donacions rebudes als damnificats, a través dels Bancs dels Aliments de províncies de les zones afectades.
El Gran Recapte té lloc cada any gràcies a la participació i col·laboració d'institucions, cadenes de distribució, centres educatius, empreses, voluntariat i ciutadania. Cada any hi participen uns 20.000 voluntaris/àries a més de 1.400 punts de recollida i fent tasques de classificació dels aliments recollits així com a diferents activitats solidàries arreu de Catalunya per cobrir les necessitats bàsiques d'alimentació de més 230.000 persones a Catalunya.