Balaguer inaugura demà una exposició a càrrec de l'Associació de la Festa de Moros i Cristians de Lleida. L'acte inaugural tindrà lloc a les 7 de la tarda a la Sala d'Exposicions del consistori.

Per Ràdio Balaguer
654 visites
Storage
Demà divendres dia 1 d'octubre a les 19 h  tindrà lloc a la sala d'exposicions de l'ajuntament de Balaguer l'acte inaugural d'una exposició a càrrec de l' Associació de la Festa de Moros i Cristians de Lleida, un acte al qual assistirà el president d'aquesta associació, Joan Gomis, i l'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà.

L'associació de la Festa de Moros i cristians de Lleida la componen 6 comparses, 3 de mores i 3 de cristianes; cada any ostenten la capitania de cada bàndol una comparsa cristiana per al bàndol cristià i una de les tres comparses per al bàndol moro.

Aquest any la capitania del bàndol moro la te la comparsa dels Musa, i per al bàndol cristià la comparsa dels Urgellencs.

Per agermanar  Festa i territori i per a donar-la a conèixer fora de la capital s'organitza una exposició en què hi ha els elements més importants de la Festa: els penons de cada comparsa, les banderes de cada bàndol, les espases dels capitans i sobre tot el vestuari històric que s'ha anat elaborant fent un estudi en el temps i el lloc en el que s'emmarca la Festa de Moros i Cristians de Lleida.

Aquesta exposició es podrà visitar fins el dia 12 d'octubre en horari de matí i tarda. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar