Cristal i Arena és una història de ficció dramàtica representada mitjançant un curtmetratge de 10 minuts. Un projecte que neix d'Albert Bové i Toni Salud -director i guionista- i la necessitat de plasmar una denúncia a uns fets tan actuals com són els conflictes fronterers. Es tracta d'una història narrada metafòricament a través d'una nena de vuit anys, l'Àfrica.
El director del curt, Albert Bové, ens ha explicat avui com va néixer la idea de fer aquest curt alhora que assenyala que explicar la història des del punt de vista dels més petits permet establir una forta empatia per entendre la gravetat d'aquest conflicte.
Àudio....
La trama de la història se situa a Barcelona l'any 2000. L'Àfrica té vuit anys i desconeix el significat de les fronteres. No és conscient de la demagògia amb què es tracta la immigració dins del seu país. Aquest és l'argument d'aquest curtmetratge amb un fort sabor balaguerí, ja que a part d'Albert Bové com a director, compta amb Toni Salud com a guionista, amb Meritxell Castillo com a directora de producció, Marina Tena com a grafista i Ramon Mayals il•lustrador del Storyboard, tots ells de Balaguer.
Per finançar el projecte, segons ens ha explicat el mateix Albert Bové, s'ha apostat per utilitzar el mètode del micromecenatge. És un sistema que es basa en "aportacions" o "donacions", que en realitat són inversions, ja que darrere hi sol haver una "compensació" que va des de posar el nom en els crèdits del film fins a constar com a productor associat, o obtenir entrades per assistir a l'estrena o el DVD de la pel•lícula.
El rodatge del curt es farà a Arenys de Mar i Mataró a finals d'abril i principis de maig i es preveu poder estrenar simultàniament a Mataró i Balaguer durant el mes de setembre.
Àudio....
Amb la vista posada en el futur, la intenció és presentar el curtmetratge en diferents festivals en els quals es creu que per contingut pot encaixar. Exemples clars podrien ser el CLAM, Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya o també 'Protesta', Festival Internacional de Cinema de Crítica Social; per la seva directa relació amb la temàtica del curtmetratge. Tanmateix, també podria cabre en altres festivals genèrics com el Festival Europeu de Curtmetratges, el D'A Film Festival Barcelona, o Fascurt, Festival de Curtmetratges del Masnou.