Diverses carreteres tallades arreu de Catalunya amb motiu de la vaga educativa
El Govern promet "diàleg" als docents en vaga i insisteix que té una proposta "a punt". Dalmau assegura que l'executiu està compromès per arribar als "acords necessaris"
Les protestes dels docents amb motiu de la vaga educativa han començat a les carreteres. Els professors han tallat diverses vies a partir de les set del matí. A Barcelona, han actuat a la Ronda Litoral en els dos sentits a l'altura de la Vila Olímpica durant uns 45 minuts, a la Gran Via a la Campana, la Ronda de Dalt i l'avinguda Meridiana. A Mataró, els manifestants han tallat la C-32 en sentit Barcelona durant mitja hora. A les comarques gironines ha resultat afectada l'N-II a Vilamalla i les sortides de Figueres sud i Girona sud a l'AP-7. Poc abans de les 10, el Servei Català de Trànsit ha informat que ja no quedava cap via tallada.
També s’han fet talls a la C-55 a Manresa i a Olesa de Montserrat, a la C-59 a Moià, la C-31 a l'Hospitalet de Llobregat, la C-58 a Sant Quirze i la C-37 a Valls, així com a l’N-141c a Moià i la C-31 a Verges.
Tant a la protesta de la Ronda Litoral com a la de la C-32 s'han viscut moments de tensió entre els manifestants i els Mossos d'Esquadra abans d'aconseguir tallar les carreteres.
Les protestes es produeixen en el marc de la vaga convocada aquest dimecres pels sindicats educatius per reclamar millores laborals, salarials i educatives. Entre les seves principals reclamacions hi ha un increment del sou, abaixar les ràtios i dotar de més recursos l'escola inclusiva.
El Govern assegura que està disposat a dialogar amb els sindicats dels docents que aquest dimecres fan vaga. El conseller de la Presidència en funcions de president, Albert Dalmau, ha assegurat a través de les xarxes socials que l'executiu està "absolutament compromès" amb la comunitat educativa per avançar en els "acords necessaris que permetin millorar i enfortir el sistema educatiu". En la mateixa línia, la portaveu del Govern, Sílvia Paneque, ha insistit en una entrevista a Catalunya Ràdio que el departament d'educació té "a punt" una proposta per traslladar als sindicats quan vulguin seure a negociar. I ha confiat que es pugui obrir un espai de diàleg i que hi hagi un acord.