Diverses poblacions de Lleida uniran esforços per 'municipalitzar' el subministrament elèctric. L'objectiu és aconseguir una energia més neta i, sobretot, abaratir la factura de la llum que paguen no només els ajuntaments sinó també els veïns i empreses
Diverses poblacions de Lleida uniran esforços per "municipalitzar" el subministrament elèctric. El passat divendres es va fer, amb l'assistència de 30 alcaldes de Lleida, una reunió per abordar aquesta qüestió al municipi de Torrelameu. Avui hem parlat amb el seu alcalde, Carles Comes, sobre aquest tema i ens ha dit que l'objectiu d'aquest projecte de cooperació el que pretén, és aconseguir una energia més neta i, sobretot, abaratir la factura de la llum que paguen no només els ajuntaments sinó també els veïns i empreses.
Tall de veu......
Per dur a terme aquesta "municipalització" de la llum s'està pensant, segons explica al mateix Comes, en promoure actuacions per gestionar l'electricitat que passa per cada localitat, és a dir, gestionar les línies de distribució, o promoure parcs solars i altres sistemes d'energia, com salts d'aigua, perquè cada municipi pugui generar la seva electricitat i distribuir-la.
Tall de veu......
Amb aquesta autogestió s'aconseguiria, diu l'alcalde de Torrelameu, una llum més econòmica, donar un servei de més qualitat i evitar els talls de llum que pateixen actualment algunes poblacions.
Tall de veu.....
Comes calcula que hauran de passar entre dos i quatre anys perquè un municipi pugui ser energèticament sostenible.