El CAP de Balaguer, mitjançant el programa “Salut i escola” i amb la col•laboració de diferents centres educatius, porta a terme avui, 1 de desembre, Dia Mundial de la Sida, unes taules informatives i de conscienciació sobre aquesta malaltia als joves del

Per Ràdio Balaguer
802 visites
Storage
El CAP de Balaguer, el Centre d'Atenció Primària, mitjançant el programa “Salut i escola” i amb la col·laboració de diferents centres educatius, l'IES Almatà de Balaguer, l'IES Ciutat de Balaguer, el Col·legi Ntra. Sra. Del Carme, l'Escola Pia de Balaguer i el IES Ermengol IV de Bellcaire, porten a terme avui dilluns, 1 de desembre, Dia Mundial de la Sida, unes taules informatives i de conscienciació sobre aquesta malaltia als joves dels diferents centres escolars.

La SIDA és una malaltia infecciosa que es pot contagiar per transmissió sexual i, que malgrat tot, avui en dia encara no té cap vacuna, malgrat tots els avenços mèdics aconseguits. Sí que hi ha, però, medicaments contra la infecció del VIH, que fan que millori la qualitat de vida del pacient.  

Segons fonts del CAP, la sexualitat ha de ser viscuda d'una forma saludable i cal tenir molt present que la  PREVENCIÓ ha estat i continua sent l'element més important i eficaç per combatre la SIDA i les altres MTS (malalties de transmissió sexual).

Si alguna persona sospita estar infectada cal que consulti a un centre sanitari i prengui precaució per a no contaminar els altres.

Fa 25 anys que la societat dedica el dia 1 de desembre a la SIDA amb l'objectiu de no baixar la guàrdia, perquè és una malaltia que pot afectar tothom.

Les infermeres del programa “Salut i Escola” i del CAP de Balaguer agraeixen el suport i la col·laboració dels diferents centres educatius i de tot el personal de la seva Àrea Bàsica. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar