El Casal Pere III de Balaguer ha acollit aquest divendres la presentació dels llibres 'PARAULES DE PRESIDENT' I 'NACIÓ I ESTAT' de Josep Vicenç Mestre
Josep Vicenç Mestre, nascut a Òdena el 1990, és una figura molt arrelada al territori i un referent en l'àmbit de la història i la comunicació. Fundador i director d'ECO, una empresa especialitzada en estratègia, comunicació i oratòria, Mestre Nogué ha treballat en diverses institucions públiques i ha destacat pel seu pas per tres conselleries del Govern de la Generalitat. També ha impartit docència a vuit universitats diferents i ha rebut el Premi a la millor tesi doctoral en català per la Universitat Pompeu Fabra, on va obtenir el títol de doctor en història.
El llibre 'Paraules de president', és un estudi profund sobre els discursos d'investidura dels presidents de Catalunya entre 1914 i 1933, com Enric Prat de la Riba, Josep Puig i Cadafalch i Francesc Macià. El llibre reflexiona sobre el model d'organització territorial que aquests líders defensaven per a Catalunya, i sobre com les seves paraules van transformar el país durant els seus mandats.
Pel que fa a 'Nació i Estat', es tracta d'una anàlisi històrica sobre les relacions entre Catalunya i Espanya en els darrers 300 anys, amb especial atenció a les diferents concepcions de nació i d'Estat, així com als models d'organització territorial que han marcat la història de la península Ibèrica.
L'acte de presentació dels llibres ha estat conduït per en Marc Solanes, paer de Balaguer, i la Magda Gregori , periodista i directora de La Mira.