El Club Tennis Taula Balaguer Villart Logístic aconsegueix l'ascens a la Superdivisió, la màxima categoria del tennis taula espanyol.

Per Ràdio Balaguer
662 visites
Storage
El Club Tennis Taula Balaguer Villart Logístic va obtenir el passat cap de setmana l'ascens a la màxima categoria del tennis taula espanyol a la població de Linares (Jaén).

A la fase d'ascens hi arribaven els dos millors equips de la fase regular dels dos grups en que es divideix la Divisió d'Honor espanyola: les basques de l'Irún Leka Enea, les gallegues d l'Arteal Santiago, les catalanes del Balaguer Villart Logístic, i les andaluses de l'equip amfitrió, el Cuverfarma Linares. Quatre equips per a tres places d'ascens en joc.

En el primer encontre les balaguerines es van enfrontar a les favorites de l'Irún Leka Enea, primeres classificades del grup 1 de la fase regular, amb qui van perdre per un ajustat 3 a 4, que es va haver de decidir en el partit de dobles, mentre que el Linares, primer classificat del seu grup a la fase regular, perdia per 4 a 3 amb el segon classificat del seu grup, l'Arteal de Santiago, donant la sorpresa de la jornada.

Es presentava, doncs, d'entrada, una fase d'ascens molt igualada. El següent encontre enfrontava per una banda l'Irún Leka Enea amb l'Arteal, amb la victòria previsible del primer per 4 a 2, i per altra l'equip amfitrió, el Linares, amb el Balaguer, un encontre molt obert en el qual el Linares s'ho jugava tot, ja que després de perdre amb l'equip teòricament més dèbil, l'Arteal, i abans d'enfrontar-se al teòricament més fort, l'Irún, només li valia la victòria contra el Balaguer.

I aquí van començar les curiositats. L'àrbitre va fer passar el control anti productes volàtils a les raquetes de les jugadores i, inesperadament, la raqueta de la balaguerina Loredana Raduta va marcar positiu, desprès que al control previ al partit del matí havia marcat negatiu.  

Això va obligar a Raduta a jugar amb una raqueta de la seva companya Anna Biscarri, d'unes característiques tècniques diferents, una diferència que acabaria essent decisiva, a banda de descentrar a les jugadores.  

Efectivament, les andaluses obtenien el que buscaven, guanyant per 4 a 2 a les catalanes, cosa que els permetria finalment l'ascens.

El darrer encontre, el de diumenge es presentava, doncs, com fonamental per a les balaguerines. Només podrien obtenir la classificació si guanyaven l'Arteal, i ho havien de fer com a mínim per 4 a 2. Un 4 a 3 podria donar la classificació a l'Arteal per la diferència de partits guanyats i perduts.

La primera sorpresa del dia era que, en aquesta ocasió, l'àrbitre només va fer passar el control de les raquetes de Biscarri i de Li, però no la de Raduta.  

Les balaguerines, però, van evitar descentrar-se, van aguantar la pressió, i van guanyar a les gallegues amb el resultat que necessitaven, 4 a 2, obtenint així la seva plaça per a l'ascens en detriment de l'Arteal.  

El Balaguer Villart Logístic ja és un equip de Superdivisió.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar