El DOGC publica l'autorització de les festes majors, revetlles i festes populars a partir de dilluns. Protecció Civil farà pública el dia 7 una guia per a la celebració de les revetlles de Sant Joan

Per Ràdio Balaguer
572 visites
B1A608586397A08B573Eb9E85Eb35C4Acastellfocs22018

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat aquest dissabte l'autorització de la celebració de festes majors, revetlles i altres festes populars a partir del dilluns 7 de juny. Segons ha informat el departament de Cultura, aquell mateix dia Protecció Civil publicarà "un seguit de guies i materials informatius" sobre les revetlles de Sant Joan "per tal de garantir una celebració amb seguretat. Així mateix, i tot i que els festivals estan permesos, el Procicat està analitzant actualment les propostes dels promotors d'alguns dels grans esdeveniments de l'estiu atesa la seva "magnitud i característiques especials".

A banda, el DOGC ha confirmat el permís per celebrar assembles culturals i d'entitats associatives presencials, amb una limitació del 70% de l'aforament i un màxim de 500 persones. Des de divendres, ja es poden fer activitats culturals des de les sis del matí fins a la 1 de la matinada.

Amb la normativa vigent actualment, l'aforament dels locals i espais on es fan actes culturals d'arts escèniques i musicals com ara teatres, cinemes, auditoris i circs amb programació estable, tenen l'aforament al 70% amb un màxim de 1.000 persones per sala i sessió. Els espectadors han de seguir asseguts i, com a novetat, ara es permet el servei de restauració.

En el cas d'activitats culturals d'arts escèniques i musicals a l'aire lliure o en espais tancats amb ventilació reforçades, el límit de l'aforament és el 70%, fins a un màxim de 3.000 persones per sessió. També en aquest cas cal seguir assegut l'espectacle, amb assignació prèvia de seients i registre.

Una de les novetats decretades aquesta setmana és que en instal·lacions o equipaments amb aforaments de més de 15.000 persones, com un estadi, el públic pot arribar al 20%.


Els arxius, les biblioteques, els museus, les sales d'exposicions, les galeries d'art i els centres de creació i arts visuals tenen marcat en el 70% l'aforament.

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar