El Govern català no soterrarà, finalment, la línia del tren de la Pobla al seu pas per la ciutat sinó que opta per desviar l'actual traçat cap a als terrenys de l'antiga Inpacsa.
Es tracta d'una nova alternativa a les dos opcions conegudes fins ara, que plantejaven bàsicament el soterrament de la via o l'adaptació del tren com tren-tram, tramvia.
La nova proposta implica una modificació de l'actual traçat de la línia per evitar així les vies del tren al centre de la ciutat i trencar d'aquesta manera la barrera que divideix el centre.
El nou traçat passaria, segons la nova proposta, darrere dels terrenys de l'antiga Inpacsa (al límit del terme municipal de Balaguer) i darrere de la nova urbanització de la carretera de Camarasa, fins a enllaçar amb l'actual traçat de la via.
Segons les propostes presentades fins ara, el soterrament implica una inversió de 80 milions d'euros, i l'opció que finalment s'hauria escollit rondaria els 30 milions d'euros.
Per la seua part, cal recordar que el Govern va treure a informació pública un estudi amb dos opcions: el soterrament de 700 metres de via, amb un pressupost de 80 milions d'euros, i la conversió de la línia en un tren tramvia, amb una inversió de 22 milions d'euros.
Tot i la diferència pressupostària, el consistori de Balaguer i els diferents grups polítics de la ciutat i diverses associacions del municipi, sempre han defensat el soterrament de les vies, principalment perquè el 2006, ajuntament i Ferrocarrils de la Generalitat van firmar un conveni urbanístic per impulsar el pla de millora urbana de la zona, que preveia el soterrament de les vies per motius de seguretat i d'impacte ambiental i paisatgístic, així com la previsió d'un augment del trànsit ferroviari.
El nou estudi fet ara implicaria la ubicació de l'estació de tren darrere del pavelló d'Inpacsa, la supressió dels dos passos a nivell, i la integració de l'actual zona de vies a la zona de la urbanització d'Inpacsa i amb l'actual passeig de l'Estació, eix de l'eixamplament de la capital de la Noguera.