El Govern treballa en els estudis de la variant de Térmens(C-13). L'alcaldessa de Térmens, Concep Cañadell: 'Térmens no es mourà dels dos carrils més dos', és a dir, de l'autovia

Per Ràdio Balaguer
516 visites

Cañadell també ha apuntat que des del Departament de Territori no van donar res per fet sinó que els van assegurar que s'estan estudiant les dues possibilitats

Ea81Ca70A0Ef81Aefd683954E178E40Dc13Autoviabalaguer

El Departament de Territori està elaborant els estudis informatiu i d'impacte ambiental de la variant de la C-13 al seu pas per Térmens, una actuació que permetria alleugerir de trànsit l'interior del nucli i millorar la mobilitat i la connectivitat en aquest entorn de la Noguera. En aquest sentit, Territori està analitzant diverses alternatives de traçat possibles, a partir de criteris de seguretat viària, impacte ambiental, encaix territorial, trànsit previst, costos o retorn econòmic-social, entre d'altres.

Segons ha explicat a Ràdio Balaguer l'alcaldessa de Térmens, Concep Cañadell, el passat 6 de febrer va mantenir una reunió telemàtica amb representants de Territori en la qual li van confirmar que s'estan fent aquests estudis. Per la seva banda, ella els va manifestar que "Térmens no es mourà dels 2 2" al mateix temps que els va plantejar dubtes al respecte d'una variant amb dos carrils més un. Per exemple, en relació als avançaments de vehicles i també en relació a com continuarà la carretera cap a Vallfogona i Balaguer.

Cañadell també ha apuntat que des del Departament de Territori no van donar res per fet sinó que els van assegurar que s'estan estudiant les dues possibilitats.  Tot i això, ha assenyalat "no sé de qui ha estat la brillant idea de fer un estudi de 2 1 però els hi respecto".

Al respecte d'una declaració o pronunciament unànime dels municipis afectats, l'alcaldessa de Térmens diu  que els diferents alcaldes ja s'han pronunciat deixant molt clar que volen una autovia, no una variant de dos carrils més un. No obstant, no s'ha tancat a fer un pronunciament conjunt tot i que també ha explicat que no li consta que s'estigui treballant en cap estudi més enllà del municipi de Térmens.

Una vegada completats els diferents estudis, la Generalitat els sotmetrà a informació pública, per tal que administracions, entitats o particulars presentin les propostes que considerin adients, i a la tramitació ambiental corresponent. Es preveu que la informació pública s'iniciï el quart trimestre d'enguany i quan conclogui, serà quan Territori aprovarà definitivament el traçat de la variant i el nombre de carrils que tindrà. El Departament treballarà coordinadament amb els ens territorials en tot aquest procés.

La variant de Térmens, segons els estudis ara en redacció, tindrà una longitud d'uns 4 quilòmetres. El traçat s'inicia al final de la variant de Vilanova de la Barca de la C-13, al sud de Térmens, i torna a enllaçar amb la C-13 actual a l'altura del quilòmetre 24. La inversió estimada per aquesta actuació oscil·la entre els 35 i els 40 MEUR.

D'altra banda, continuen al ritme previst les obres de clausura del pas a nivell sobre la C-13 que creua el municipi de Térmens així com el vial sobre l'antic traçat de la Sucrera. Aquest traçat passa per sota del tren (un pas subterrani que ja existeix de quan hi havia el carrilet de la Sucrera) i anirà agafant el nivell fins a l'alçada del canal. Segons Cañadell, "serà un pas natural com el que avui en dia travessen els vehicles que van de Térmens cap a Menàrguens i passen pel carrer Estació i el carrer Sucrera".

El vial es calcula que pot estar acabat a principis de l'any que ve mentre que la supressió del pas a nivell podria finalitzar a principis d'estiu.

 

 

 

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar