El Museu de la Noguera inicia demà una nova edició de l'activitat anomenada Contes de Les 1001 nits
De la mà de la princesa Shahrazad, els assistents s'endinsaran en un dels reculls d'històries més antics que es coneixen, històries que els transportaran a un temps i un lloc llunyà, l'Edat Mitjana al Pròxim Orient, envoltats, però, de les restes arqueològiques medievals de la madìna Balaguer.
Els contes de les 1001 nits es podran escoltar demà dimecres i també els dies 16 i 23 de juliol al Museu de la Noguera. Es tracta d'un Compendi de narracions majoritàriament medievals i de tradició islàmica. A través d'aquests contes es transmet la idea de les
formes de vida medievals.
El conte que es narrarà demà, a les 8 del vespre, és Alí Babà i els quaranta lladres.
En un altre ordre de coses, del 10 de juliol al 3 d'agost, es podrà veure al Museu de la Noguera. l'Exposició d'Art del 6è Centenari de Joanot Martorell.
Es tracta d'un homenatge a l'autor del llibre Tirant lo Blanc, peça fonamental dins la literatura catalana medieval.
Artistes plàstics catalans, valencians o estrangers presenten una sèrie de peces inspirades en el cèlebre text de cavalleries. Guinovart, Subirachs, Rosa Siré o Josep Minguell són alguns dels noms participants.
La mostra col·lectiva és integrada per pintures, escultures, ceràmiques i fotografies.
Un ventall d'estils, tècniques i conceptes per rememorar la figura de l'escriptor valencià Joanot Martorell, del qual es commemora el sisè centenari del seu naixement.