El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida manté una presència destacada a la fira B-Travel de Barcelona envers el públic de proximitat per a les vacances de setmana santa, estiu i escapades de cap de setmana

Per Ràdio Balaguer
256 visites

L'objectiu és consolidar les xifres rècord del sector del 2023

44C0Ba1396D2D872A3223528Bf40266Felconsellerrogertorrentambelsrepresentantsdelesentitatsdelpirineuiterresdelleidaalabtravel

El conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, ha inaugurat aquest migdia la nova edició del B-Travel al recinte firal de Montjuïc de Fira Barcelona, que romandrà obert al públic fins diumenge. El vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano, i el director, Juli Alegre, han participat de l'acte d'inauguració i han rebut la comitiva oficial a l'espai Ara Lleida, que disposa d'una superfície de 48 metres quadrats situats dins l'estand de l'Agència Catalana de Turisme. L'espai Ara Lleida està compartit amb els consells comarcals de la demarcació de Lleida, mentre que la Val d'Aran i Turisme de Lleida, de la capital de Ponent, també hi tenen un taulell propi dins del mateix espai juntament amb les marques turístiques de Pirineus i Terres de Lleida.

 

En el decurs de l'acte d'inauguració el vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano, ha expressat l'optimisme del sector turístic de Lleida de cara a aquest any 2024 tenint en compte les primeres dades de l'INE pel que fa al nivell de viatgers i de pernoctacions en el conjunt d'establiments d'hoteleria, turisme rural, càmping i apartaments turítsics durant el mes de gener. Serrano ha destacat d'una banda el bon ritme de la campanya d'esquí en aquest tram final de la temporada, que s'ha vist afavorida per importants nevades en la vessant nord i sud del Pirineu que garanteixen un bon final de campanya 2023-2024 de cara a les vacances de Setmana Santa, com també per a la nova temporada de turisme actiu, ja que gràcies al desgel de la neu també s'asseguren les activitats de riu com ara el ràfting, entre d'altres esports d'aigua.

 

D'altra banda, ha remarcat que el sector del càmping està notant un increment de les reserves respecte a l'any passat, tant del mercat estatal com internacional, i no es preveuen afectacions per culpa de la sequera, especialment al Pirineu i Prepirineu de Lleida. A més, les darreres nevades poden contribuir a augmentar les reserves, motiu pel qual es preveu que la campanya d'enguany sigui igual o millor que la de l'any passat.

 

Bones dades d'ocupació com a inici  del 2024

 

La demarcació de Lleida ha encetat l'any 2024 amb uns resultats molts bons en l'àmbit turístic. "Uns resultats que en opinió de Serrano estan vinculats al bon ritme de la temporada de neu a les estacions d'esquí alpí del Pirineu de Lleida, malgrat les condicions climatològiques adverses i les altes temperatures que es van registrar el mes de gener. En canvi, la climatologia ha afectat de manera adversa les estacions de nòrdic, que pràcticament no han pogut encetar la temporada en bones condicions fins a aquest mes de març, gràcies a les darreres nevades d'aquesta setmana anterior, que han reactivat tota la campanya d'esquí al nostre Pirineu"

 

Les darreres dades publicades per l'INE en quan al nombre de viatgers i de pernoctacions en els establiments d'hoteleria, turisme rural, càmpings i apartaments turístics durant el mes de gener d'enguany sumen un total de  107.608 viatgers que representen un 6,9 % més de turistes, i 268.028 estades, un 6 % més de pernoctacions en relació amb el mes de gener del 2023. El millor resultat s'ha produït en el sector d'hoteleria, on el nombre de viatgers s'ha incrementat en un 10 % i les pernoctacions, en un 8,5 %. En comparació amb l'any 2022 i els anteriors a la pandèmia el resultat és encara més favorable, un factor que, segons Serrano, també convida a l'optimisme de cara al present exercici de 2024.

 

 

Amplia representació de Lleida a la B-Travel

 

El vicepresident del patronat de Turisme, també ha destacat l'àmplia participació del conjunt de patronats del Pirineu i les Terres de Lleida a la fira B-Travel, amb presència en els taulells de Pirineus i Terres de Lleida sota la marca Ara Lleida del Patronat de Turisme i la resta dels patronats dels consells comarcals, com també de Torisme Val d'Aran i Turisme de Lleida, que hi participen amb taulells independents. La demarcació de Lleida manté la seva aposta ferma en aquesta manifestació firal, reconeguda com el saló de referència del sector turístic català amb la finalitat de consolidar per captar el públic de proximitat.

 

Serrano, ha posat en valor l'atracció del B-Travel com a gran aparador de l'oferta turística del conjunt de Catalunya i la de Lleida en particular i ha explicat que l'any 2023 "el 51,65 % dels viatgers i el 48 % de les pernoctacions registrades en els establiments d'hoteleria a les comarques lleidatanes van correspondre a turistes procedents de Catalunya, majoritàriament provinents de la ciutat de Barcelona i els seus voltants". Aquest percentatge es va incrementar fins al 55 % en el període d'estiu. Durant la temporada d'hivern i la campanya d'esquí, el percentatge de públic català va ser del 47 % quant al nombre de viatgers i del 38 % en les pernoctacions.

 

La xifra total de les estades registrades l'any 2023 en els establiments d'hoteleria de les comarques de Lleida va ser de 2.031.405, de les quals el 48 % van ser de clients catalans, el 32,5 % de turistes procedents d'altres comunitats autònomes i el 19,5 % de turisme estranger. Aquestes dades del sector hoteler facilitades per l'INE són, de fet, extrapolables quant a percentatges a la resta de sectors d'allotjament turístic de la demarcació lleidatana. Cal recordar que les comarques de Lleida van tancar l'any 2023 amb el millor resultat de tots els temps pel que fa al nombre de viatgers, pernoctacions i turisme internacional.

 

També el públic català representa el client majoritari quant a la contractació de les activitats de turisme actiu i esports d'aventura amb un 65 % del total, provinent sobretot de Barcelona i de la seva àrea metropolitana (74 %), seguit del procedent de la mateixa demarcació de Lleida (13 %), Tarragona (10 %) i Girona (3 %). Un altre 20 % es desplaça des d'altres comunitats autònomes –bàsicament de Madrid (30 %), el País Basc (30 %) i la Comunitat Valenciana (30 %)– i el 10 % restant, des d'altres comunitats, mentre que el mercat estranger representa el 15 % dels clients.

 

Espai Pirineu i Terres de Lleida al B-Travel

 

El Patronat participa al B-Travel sota la marca Ara Lleida amb els taulells de Pirineu de Lleida i Terres de Lleida, dins l'estand de Catalunya de l'Agència Catalana de Turisme i el segell de "Gold Biosphere Destination". El Patronat de Turisme, com també els diferents consells comarcals, presenten les seves propostes vinculades amb els productes de neu, el turisme actiu i els esports d'aventura, la natura, els productes culturals, la gastronomia, a més del patrimoni natural i cultural del conjunt del territori, que ha estat reconegut per la UNESCO com a Patrimoni Mundial o amb altres segells internacionals, com a grans eixos. També hi és present l'aposta del Patronat i la demarcació per la sostenibilitat.

 

A l'espai del Pirineu de Lleida el visitant pot trobar el conjunt de l'oferta turística dels consells comarcals de l'Alt Urgell, l'Alta Ribagorça, la Cerdanya, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i el Solsonès, i a l'espai Terres de Lleida, l'oferta dels consells comarcals de les Garrigues, la Noguera, el Pla d'Urgell, la Segarra, el Segrià i l'Urgell i Turisme de Lleida. La Val d'Aran i Turisme de Lleida tenen un espai diferenciat dins l'estand de l'Agència Catalana de Turisme.

 

L'espai del Patronat amb la marca "Ara Lleida" s'articula al voltant dels eixos bàsics del turisme lleidatà, amb els productes de cultura, gastronomia, turisme familiar, turisme actiu i esports d'aventura, neu, cicloturisme, moturisme, banys de bosc i el catàleg de la destinació 365. Tots dos taulells incorporen el claim de la campanya "Apropa't a Lleida. Viu el Moment ".

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar