El Patronat de Turisme va organitzar ahir al migdia una trobada amb turoperadors i mitjans de comunicació francesos per presentar l'oferta de natura i cultura de les comarques de Lleida en el marc del saló Destination Nature i el Saló Mundial del Turisme.

Per Ràdio Balaguer
505 visites
B47A76D610B9C193D296F585A3938275Unnamed
La Diputació de Lleida, per mitjà del Patronat de Turisme, va presentar ahir a París l'oferta turística de Lleida com a destinació de natura i cultura davant d'una quinzena de turoperadors, representants d'agències de viatges i mitjans de comunicació en una acció destinada a reforçar la promoció turística al mercat francès, el primer emissor de turistes d'àmbit internacional a les comarques lleidatanes.
 
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida va fer aquesta presentació de l'oferta turística de Lleida al mercat francès en un acte organitzat conjuntament amb el Centre de Promoció Turística de Catalunya a França. La reunió va tinir lloc a l'Hotel Mercure Porte de Versailles de París i es va dur a terme en el marc de la celebració del saló Destination Nature i del Saló Mundial del Turisme, que tenen lloc del 15 al 18 de març a la capital francesa.
 
El director del Patronat de Turisme, Juli Alegre, va destacar la importància d'aquesta iniciativa promocional amb "l'objectiu que el nombre de turistes francesos que visiten les comarques de Lleida s'incrementi i tingui un pes més important". La presentació d'ahir forma part de les actuacions als mercats emissors programades entre el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i el Centre de Promoció Turística de Catalunya a França que tenen com a finalitat reforçar les accions adreçades al nostre mercat internacional més proper, que és el francès, segons va explicar Juli Alegre. Altres actuacions previstes estan vinculades a accions en mitjans de comunicació de prestigi on-line i a la televisió francesa. També hi ha previstos viatges de familiarització per a periodistes, turoperadors i influencers perquè puguin conèixer de primera mà la variada i rica oferta turística de Lleida.
 
A la presentació davant els turoperadors i mitjans de comunicació francesos hi van intervenir el director del Patronat de Turisme, Juli Alegre; la directora del Centre de Promoció Turística de l'Agència Catalana a França, Josefina Mariné; la responsable de l'Oficina de Turisme de la Vall de Boí, Montse Señís, i un representant de l'empresa EcoCerdanya Resort.
 
En la seva intervenció, el director del Patronat de Turisme va explicar tot el potencial turístic de les comarques de Lleida fent especial referència a algunes de les principals icones turístiques que els visitants poden trobar a la demarcació lleidatana, entre les quals va esmentar la Seu Vella, el romànic del Pirineu amb al·lusió a les esglésies de la Vall de Boí, i la festa del foc i de les falles en l'àmbit cultural. També es va referir al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i als diferents espais naturals repartits pel territori, com els parcs naturals de l'Alt Pirineu i Cadí-Moixeró, la serra del Montsec amb el Centre d'Observació de l'Univers i l'estany d'Ivars i Vila-sana, entre d'altres, pel que fa a l'oferta de natura. També va explicar el posicionament de les comarques de Lleida quant a les propostes vinculades amb el turisme actiu i els esports d'aventura i l'oferta de neu.
 
La presentació de la jornada va ser a càrrec de la directora del centre de Promoció Turística de Catalunya a França, Josefina Mariné, que va situar el turisme de Lleida en el marc de l'oferta turística de Catalunya. També hi van intervenir la responsable de l'Oficina de Turisme de la Vall de Boí, que va donar a conèixer el Patrimoni de la Humanitat i les destinacions de muntanya en família, i un representant de l'empresa EcoCerdanya Resort. La Vall de Boí i EcoCerdanya Resort, juntament amb el Camí de Sant Jaume i el Camí Ignasià, estan adherits al segell de senderisme de l'Agència Catalana de Turisme. Per finalitzar la presentació es va projectar un vídeo amb l'oferta turística del Pirineu i les Terres de Lleida.
 
La gastronomia lleidatana també va estar present en aquesta presentació. El menú va consistir en una Tatin de xampinyons amb formatge Urgèlia, filet de truita de riu amb verdures, crema catalana i de postres els tradicionals granados de Lleida. L'elaboració del menú va incloure el formatge amb la DOP Formatge de l'Alt Urgell i la Cerdanya i vins de la DO Costers del Segre.
 
El turisme estranger representa el 15,50 % dels viatgers que visiten la demarcació de Lleida. El mercat francès és el primer emissor de turistes cap a les comarques de Lleida i representa pràcticament el 43 % dels viatgers i de les pernoctacions que els visitants estrangers han efectuat als establiments d'allotjament turístic reglat de la demarcació lleidatana.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar