El Pirineu de Lleida espera una ocupació turística mitjana del 80% durant les festes de Nadal, Cap d'Any i Reis. El Patronat de Turisme preveu que les estacions d'esquí lleidatanes vendran al voltant de 230.000 forfets

Per Ràdio Balaguer
541 visites
46C99Ad428B246912Fa6Fd81F1921165Turismeesqui
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida preveu una bona ocupació durant aquestes festes de Nadal, Cap d'Any i Reis, especialment a les zones del Pirineu amb estacions d'esquí. Així, estima una mitjana d'ocupació turística al Pirineu de Lleida d'entorn del 80% i que les estacions d'esquí lleidatanes venguin aquestes festes nadalenques més de 230.000 forfets, sempre que les condicions meteorològiques acompanyin. 
 
La millor ocupació es produirà del 29 de desembre fins el dimecres 1 de gener, quan a molts establiments d'hoteleria, turisme rural i apartaments turístics, com també als 315 bungalous situats a la trentena de càmpings del conjunt de la demarcació que resten oberts per aquestes dates, posaran el cartell de complert. La resta de dies de vacances els percentatges d'ocupació variaran d'acord amb la tipologia d'allotjament i la zona. La previsió meteorològica de bon temps per a aquestes festes de Nadal afavorirà aquests bons nivells d'ocupació i també la pràctica d'activitats en contacte amb la natura.
 
En el període comprès entre el 26 i el 29 de desembre les places als establiments d'hoteleria a les zones del Pirineu oscil•laran al voltant del 95%, de mitjana. El Patronat destaca que l'oferta de turisme rural del Pirineu i la Plana des del 24 de desembre, és a dir, la vigília de Nadal, compta amb un significatiu nivell de reserves. Pel que fa al segon tram, el que va del 29 de desembre fins a l'1 de gener, hi ha prevista una ocupació entre el 95% i la plena ocupació a les zones del Pirineu de Lleida. Finalment, en el període que va del 2 de gener fins a la vigília de la festivitat de Reis, es preveu que també tingui un bon comportament, encara que inferior. En el seu conjunt, l'ocupació entre el 2 i el 5 de gener es podria situar entre al voltant del 70% a les zones amb estacions d'esquí, i per sota a la resta, en les diferents tipologies d'allotjament turístic reglat. 
 
En aquestes dates també prenen una significació especial les segones residències, les quals tindran una ocupació alta en aquest període i contribuiran a la dinamització del sector de la restauració i el comerç de les zones turístiques de Lleida.
 
Un 17% dels forfets que es preveuen vendre en tota la temporada d'esquí
 
D'altra banda, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida estima que durant aquestes festes de Nadal, Cap d'Any i Reis les estacions d'esquí del Pirineu de Lleida vendran al voltant d'uns 230.000 forfets, una xifra que representa el 17% de l'objectiu de venda de forfets per a aquesta temporada 2019-2020 als complexos hivernals del Pirineu de Lleida, fixat en 1.350.000.
 
Al marge de la pràctica de l'esquí, els diferents centres d'hivern lleidatans també han programat activitats diverses per a totes aquelles persones que trien passar aquestes vacances gaudint de la neu, amb propostes per celebrar Nadal, Cap d'Any i Reis, entre altres.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar