El Servei Català de Trànsit du a terme del 6 al 9 de juny una campanya als centres educatius de Balaguer. Està dirigida a l'alumnat de 3r i 4t d'Educació Primària
Les activitats es fan al pavelló Molí de l'Esquerrà durant tota la setmana i hi passaran els diferents centres educatius de la ciutat, entre ells l'Estel, que ha estat el primer en fer el taller aquest dimarts.
Els parcs d'educació viària són escenaris que permeten oferir experiències de mobilitat als infants. Simulen espais urbans en els quals els participants actuen com a vianants i com a conductors de bicicleta.
El paer en cap de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal, ha explicat que és molt necessària aquesta educació en seguretat en una edat en què es comença a anar en patinet o a ser més autònom en bicicleta.
Anna Nicolau, educadora vial de l'activitat, explica que l'activitat consisteix en fer un recorregut amb bicicleta posant èmfasi en el respecte dels STOPs i els passos de vianants.
Els principals objectius de la campanya són ajudar a l'alumnat a adquirir uns comportaments viaris correctes; treballar els coneixements referents al trànsit en general, com les normes, les problemàtiques habituals i els mitjans de transport juvenils; posar en pràctica actituds cíviques que predisposin a respectar les normes de circulació; i disposar de materials i recursos didàctics, que d'una forma atractiva i àgil permetin treballar diversos aspectes de la mobilitat segura dins de l'aula.
Aquest dimarts hi han assistit els alumnes de l'Estel, dimecres hi passaran els alumnes de Gaspar de Portolà, Mont-roig i Escola Pia, dijous els de Àngel Guimerà i La Noguera, i divendres els de Gaspar de Portolà i Vedruna.