Els concessionaris i els tallers catalans demanen que els seus ERTO siguin considerats de força major. Argumenten que no poden garantir el subministrament de recanvis
La Federació Catalana de Distribució d'Automoció (Fecavem) i la Federació Catalana de Tallers de Reparació d'Automòbils (Fecatra) han demanat a la Direcció General de Relacions Laborals de la Generalitat que admeti els ERTO que puguin presentar les seves empreses associades siguin considerats com a causa de força major, sense necessitat de presentar un informe potestatiu d'Inspecció de Treball i Seguretat Social. Els concessionaris i els tallers van tancar les seves portes arran de l'estat d'alarma i només va habilitar un servei per avaries urgents dels serveis bàsics. Mentrestant, s'han anat presentant alguns expedients de manera que, segons les patronals, els concessionaris no poden garantir el subministrament de recanvis als tallers.
En un comunicat, Fecavem i Fecatra recorden que van optar "per damunt de tot prioritzar la salut de les persones" després de la declaració de l'estat d'alarma.
Pel que fa els serveis postvenda –reparació i manteniment d'automòbils- prestats per concessionaris i tallers independents, el decret d'alarma va limitar la lliure circulació de les persones però "sense donar cap referència a la possibilitat d'anar a un taller o dipositar el seu vehicle". "Si no hi ha clients, o només els excepcionals en el seu cas, no hi ha cap servei per atendre al taller. Això obliga necessàriament el tancament de l'activitat", subratlla el comunicat, que insisteix que la manca de subministraments "impedeixen el desenvolupament normal de l'activitat".