Els empleats públics que no prestin serveis bàsics i estratègics no hauran d'anar a treballar i rebran el 100% del sou. Els assalariats que formin part del pla de contingència podran teletreballar

Per Ràdio Balaguer
689 visites
0F46Ffef1Ad4D978Fea3C628A6054193Covidteletreball

El conseller Jordi Puigneró ha signat aquest matí una resolució per garantir els serveis bàsics i estratègics i restringir la mobilitat del personal al servei de l'Administració de la Generalitat

 Així, s'estableixen que:

  • Els empleats públics que no prestin serveis bàsics i estratègics, se'ls concedeix un permís de deure inexcusable de caràcter públic – en compliment de la instrucció de les autoritats sanitàries - perquè restin a casa seva. Aquests treballadors hauran de restar a casa seva i percebran el 100% del seu sou.
  • Així mateix, es concediran permisos per deures inexcusables de caràcter públic als empleats públics que presten serveis en centres de treball tancats.
  • Aquests permisos es concediran també als empleats públics amb alteració del sistema immunitari o malalties cròniques (cardiovasculars, hipertensió, pulmonar, renal, diabetis, entre d'altres), obesitat mòrbida i empleades embarassades.
  • Per la resta de treballadors que formen part del pla de contingència dels departaments on es concreten els serveis públics bàsics i estratègics, treballaran amb caràcter preferent en la modalitat de Cada departament haurà de comunicar a cadascun dels seus treballadors i treballadores si formen part del pla de contingència i, per tant, si poden treballar des de casa.
  • També s'habilita el teletreball per aquests empleats públics del pla de contingència que tinguin fills o filles menors de 16 anys o persones dependents a càrrec.

En cas que el seu lloc de feina no sigui teletreballable, s'habilitaran altres mecanismes de flexibilitat horària o torns recuperables en els propers 12 mesos.  

Teletreball

La modalitat de teletreball és voluntària i, per tant, caldrà demanar-la al cap de la unitat que l'haurà d'acceptar. Les persones que teletreballen, reben material formatiu sobre treball en mobilitat i ciberseguretat.

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar