Els ingressos per la venda de música creixen a l'Estat un 27% durant el primer semestre del 2019. Promusicae celebra que és 'dels millors semestres pel sector des del 2001' gràcies sobre tot a l'auge de l'streaming'

Per Ràdio Balaguer
662 visites

0F9B46F31F9C350024352Bf637Be0A5Bmsicastreamingauriculars
Els ingressos per la venda de música han crescut a l'estat espanyol un 27% durant el primer semestre del 2019, segons un estudi de Promusicae (Productors de Música d'Espanya) i ha passat dels 110,9 milions d'euros gastats pels espanyols en escoltar música on line i en suports físics, en el primer semestre del 2018 a 140,7 milions al primer semestre del 2019. Promusicae ha explicat que és gràcies a l'auge de l''streaming', de la gran pujada del vinil i del repunt del CD "en el millors semestres pel sector des del 2001". El 76,8% dels ingressos per la indústria espanyola venen del món on line i només el 23,2% de discos i vinils. Antonio Guisasola, president de Promusicae, ha qualificat d'"excel•lents" les xifres que han presentat aquest dimecres i ha destacat el paper que la indústria de la música gravada ha tingut en els resultats obtinguts.
 
Les dades indiquen que l'increment dels models de consum digital és "generalitzat" en els mercats internacionals, però a l'Estat l''streaming' (la reproducció on line sense necessitat de descàrrega) és molt cridaner després de les discretes xifres anteriors. Les subscripcions a plataformes com Amazon Music, Apple Music, Deezer, Google Play, Spotify i Tidal, entre d'altres, va representar entre els mesos de gener i juny un desemborsament de 78 milions d'euros; un 41% més que en el mateix període del 2018 (55,3 milions). Així mateix, destaquen que també són positives les xifres que fan referència a l'accés gratuït a canvi de la inclusió de publicitat. Els ingressos passen aquí de 8,4 milions el 2018 a 10,4 milions enguany (un 24,4% més).
 
Pel que fa la venda de música en el seu suport físic, el CD repunta per primera vegada des del 2014. Els espanyols van destinar 24,1 milions a comprar CD, un 9,7% més que en la temporada anterior (22,03 milions). Mentre, en el cas del vinil, ha crescut la venda un 53% passant de 7,7 milions d'euros davant els 5,1 milions. Actualment el vinil obté un 24% de presència i representa gairebé una quarta part del mercat físic.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar