Emotiu acte homenatge al Monestir de les Avellanes a Lluís Garrofé, el muntanyenc de Tartareu de 84 anys que el passat 25 de juny va fer el cim del Kilimanjaro.

Per Ràdio Balaguer
716 visites
519D36Cc66352E639Bfe0Fc5B62C2C9Dgarrofeavellanes

El Monestir de les Avellanes va acollir el passat divendres un emotiu d'acte homenatge a Lluís Garrofé, el muntanyenc de Tartareu de 84 anys que el passat 25 de juny va fer el cim del Gilman's al Kilimanjaro, que amb 5.685 metres és el punt més alt d'Àfrica. Acompanyat de la seva néta Irina, amb la qual va fer l'expedició, Garrofé va rebre tribut dels seus veïns, patrocinadors i amics dels centres excursionistes de Lleida per l'èxit de la seva aventura, que va durar gairebé una setmana. També hi van assistir els seus patrocinadors: l'empresa familiar Torrons i Mel Alemany i el Monestir de les Avellanes, que van unir els seus esforços per donar suport  a Lluís Garrofé en una travessia que ha suposat tot un repte físic i mental.

Garrofé, autor del llibre "Caminar per ser feliç", és un dels pocs muntanyencs que han rebut el piolet de Juli Soler i Santaló, un pioner de l'escalada. Per aconseguir- ho, cal ascendir els 162 pics de més de 3.000 metres que hi ha al Pirineu. Aquest veí de Tartareu, mestre jubilat, ho va assolir amb 81 anys i des d'aleshores ha continuat recorrent els punts més alts del Pirineu. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar