Empresa i Coneixement reforça amb 7 milions les línies d'ajuts per a restauració, estètica i botigues de centres comercials per donar cobertura a la totalitat dels beneficiaris

Per Ràdio Balaguer
459 visites
91193F7Fba00885Dece847F6C26606A0Taulanousajutsempreses

El Departament d'Empresa i Coneixement ha reforçat amb 7 milions d'euros les línies d'ajut per a restauració, centres d'estètica i botigues de centres comercials dels mesos d'octubre i desembre de l'any passat per donar cobertura a la totalitat dels beneficiaris. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica avui l'ampliació de les línies, que sumen un import global de 107 milions d'euros.

Amb aquesta ampliació, el Departament d'Empresa i Coneixement, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), donarà cobertura al 100% dels beneficiaris d'aquestes subvencions.

La primera línia d'ajuts es va obrir el 29 d'octubre amb un import global de 40 milions d'euros i anava adreçada al sector de la restauració i als centres d'estètica i bellesa. La segona, amb una dotació de 60 milions d'euros, es va obrir el 19 de desembre i s'adreçava a restauració, centres d'estètica i botigues de centres comercials. En total, entre les dues línies s'han atorgat subvencions a prop de 34.000 beneficiaris, la totalitat dels sol·licitants que complien els requisits per acollir-s'hi.

Del total de 34.000, 27.000 s'han beneficiat de les dues línies. El segon pagament el rebran de forma automàtica sense necessitat de formalitzar cap tràmit addicional, d'acord amb els mecanismes implementats des del Departament per agilitar la tramitació dels expedients i el pagament dels imports.

A data d'avui, està en tràmit el segon pagament que es farà aquesta setmana de forma automàtica.

107 milions d'euros en ajuts atorgats a prop de 34.000 beneficiaris

LÍNIA D'AJUT

DOTACIÓ

DESTINATARIS

BENEFICIARIS

1a línia d'ajuts

(oberta el 29/10/20)

40 milions d'€

(ampliació d'1 milió)

Restauració

(1.500€/beneficiari)

 

Centres d'estètica i bellesa

(1.500€/beneficiari)

 

 

 

 

 

26.924

2a línia d'ajuts

(oberta el 19/12/20)

 

60 milions d'€

(ampliació de 6 milions)

 

Restauració

(2.000€/beneficiari)

 

Centres d'estètica i bellesa

(1.500€/beneficiari)

 

Botigues de centres comercials

(3.000€/beneficiari)

 

 

 

 

 

 

(*) 26.924

 

6.911

TOTAL

107 milions d'€

 

33.835

(*) Beneficiaris de la primera línia que han rebut un segon pagament automàtic sense presentar nova sol·licitud

Per sectors, el 82% dels ajuts han estat per a bars, restaurants i cafeteries; el 16% per a centres d'estètica i bellesa; i el 2% per a botigues ubicades dins de centres comercials.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar