Es descobreix una nova espècie d'ortòpter endèmic de Catalunya. Rep el nom de Pycnogaster ribesiglesiasii en honor als agent rurals Xavier Ribes i David Iglesias morts en acte de servei a Aspa el 2017

Per Ràdio Balaguer
835 visites

La nova espècies va ser descoberta per Josep Maria Olmo del servei de Fauna i Flora del Departament de Territori i Sostenibilitat i agents rurals de l'Alt Penedès i l'Anoia

8350Ebac607E59Bc0A10D9C4F6Da6D5Besdescobreixunanovaespciedortpterendmicdecatalunya

El tècnic del Servei de Fauna i Flora del Departament de Territori i Sostenibilitat, Josep Maria Olmo, conjuntament amb agents rurals de les Àrees Bàsiques de l'Alt Penedès i l'Anoia han descobert una nova espècie d'ortòpter endèmic de Catalunya. La descoberta es va produir el 2016 a la Plana d'Ancosa, a la serra de la Llacuna. Ara, després de diversos tràmits i verificacions científiques internacionals, se n'ha publicat la seva descoberta a la revista especialitzada Zootaxa.

El nou insecte ha estat batejat amb el nom científic de Pycnogaster ribesiglesiasii en honor als agents rurals Xavier Ribes i David Iglesias, assassinats en acte de servei a Aspa el gener de 2017. El nom comú de la nova espècie és Somereta Davier.

Els ortòpters són insectes pterigots hemimetàbols, de dimensions mitjanes o grans, que tenen el cos cilíndric, cap allargat, el primer parell d'ales elitroides i el segon membranoses, aparell bucal mastegador i tercer parell de potes més desenvolupades que els altres dos parells. Pertanyen a aquest ordre les llagostes, els grills o els saltamartins, entre altres. Arreu del planeta hi ha 20.000 espècies d'aquest tipus d'insecte. A Catalunya es calcula que n'hi més de 160. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar