Espanya registra 41.576 nous positius per covid-19 i 464 noves morts. Andalusia continua encapçalant el rànquing de contagis en set dies amb 31.739. Illa no avançarà el toc de queda per la covid-19 i confia que les mesures actuals dobleguin la tercera ona
El Ministeri de Sanitat ha informat aquest dimecres de 41.576 nous positius per covid-19, un fet que deixa la xifra global de contagis a l'estat espanyol en 2.412.318 casos confirmats per proves diagnòstiques. La xifra de víctimes per coronavirus s'ha incrementat en 464 persones i ja són 54.637 els morts per la pandèmia a Espanya. Andalusia encapçala la xifra de contagis en els últims 7 dies amb 31.739 casos, seguida de Madrid amb 30.613 casos i el País Valencià amb 25.060. Més avall hi ha Catalunya (22.684), Castella i Lleó (15.990) i Castella – La Manxa (11.308). Des de l'inici de la pandèmia, Madrid és on més contagis s'han acumulat, amb 469.934 casos. Just després se situa Catalunya amb 450.191 casos confirmats.
La comunitat autònoma amb més diagnosticats el dia previ és Madrid amb 5.570. A Castella i Lleó se n'han registrat 2.703 i a Catalunya 2.550. Per darrere, a Galícia se n'han detectat 1.354, a Andalusia 1.013 i a Extremadura 976.
El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat aquest dimecres que, de moment, no s'avançarà el toc de queda per la covid-19 a cap territori de l'Estat. Illa ho ha acordat així amb els consellers autonòmics del ram en el marc del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. Illa ha explicat que algunes Autonomies han expressat dubtes amb la mesura, pel fet que es pogués concentrar gent a la resta de franges horàries. A més ha confiat que amb les mesures actuals -ha subratllat que algunes Comunitats encara tenen marge per recórrer- es podrà doblegar la tercera onada de la covid. El ministre també ha indicat que ja hi ha un milió de persones vacunades a Espanya i ha assegurat que l'efecte "es comença a notar" a les residències.