FACUA reclama a Consum 'vigilar' la publicitat del joc després de l'entrada en vigor de les noves restriccions. A partir d'aquest dimarts, noves mesures limitaran els anuncis de cases d'apostes i jocs d'atzar.
Consumidors en Acció espera que la Direcció General d'Ordenació del Joc del Ministeri de Consum "vigili" la publicitat del joc després de l'entrada en vigor de les noves restriccions. A partir d'aquest dimarts, noves mesures limitaran els anuncis de cases d'apostes i jocs d'atzar. L'associació ha valorat positivament la normativa i confia que les limitacions d'aquest tipus de publicitat ajudin a lluitar contra la ludopatia i les conseqüències econòmiques del joc, especialment en col·lectius vulnerables. Tot i això, FACUA ha advertit que, fins ara, la Direcció General d'Ordenació del Joc no ha anunciat cap expedient sancionador obert ni el 2020 ni el 2021.
Durant aquest any, l'associació ha reclamat a Consum més restriccions a determinades modalitats de joc i ha interposat denúncies per la publicitat "encoberta" a través d'Instagram per part de persones amb notorietat pública d'un canal de Telegram dedicat a apostes esportives.
El Reial Decret que entrarà en vigor aquest dimarts recull mesures com l'eliminació del patrocini esportiu o restriccions en l'emissió de publicitat a ràdio o televisió.