Ferrocarrils no té llicència per circular amb els trens de la Pobla per la xarxa estatal a Lleida. Això impedeix estrenar els dos nous combois i es valora que els condueixin temporalment maquinistes de RENFE.

Per Ràdio Balaguer
593 visites

Storage

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) no té la llicència que l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF) exigeix als operadors de trens per circular per la xarxa ferroviària d'interès general, que inclou els primers 1,9 quilòmetres de la línia de la Pobla a Lleida ciutat. Així ho va confirmar ahir el ministeri de Foment, que va puntualitzar que aquesta autorització està actualment en tràmit. El fet que no es tingui impedeix que FGC posi en servei els dos nous trens que han de substituir l'operativa de Renfe a la línia de la Pobla per vehicles i personal de l'empresa pública de la Generalitat. Ara per ara, es desconeix quan podran circular aquests combois.

El departament de Territori i Sostenibilitat ha recordat, segons recull el diari Segre, que tant la conselleria com FGC treballen de forma coordinada amb Foment, Adif i Renfe per engegar els trens com més aviat millor, tot i que encara sense una data concreta. Altres fonts pròximes al procés han apuntat que, a l'espera que Ferrocarrils obtingui l'autorització de l'AESF, es planteja que els nous trens puguin entrar en servei conduïts, de forma temporal, per maquinistes de Renfe, habilitats per circular per la xarxa d'interès general.

D'acord amb aquesta proposta, maquinistes de Renfe conduirien els trens almenys fins a Alcoletge, primera parada del recorregut de la línia de la Pobla, i ja en vies transferides a la Generalitat. En aquest punt, fora de la xarxa d'interès general de l'Estat, podria rellevar-los un maquinista de FGC per prosseguir els trajectes fins a Balaguer i la Pobla de Segur. Les mateixes fonts han dit que això permetria engegar els trens a partir del proper mes, mentre prossegueix la tramitació de la llicència. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar