FGC pagarà prop de mig milió en formació de maquinistes per al tren de la línea de la Pobla donat la marxa de conductors a Renfe

Per Ràdio Balaguer
666 visites
E3E4A0Cbb4368C55A89D0A2Dad4C1A44Trendelapobla
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) pagarà gairebé mig milió d'euros per assegurar-se maquinistes a la línia de la Pobla, segons ha publicat el diari Segre. És la quantitat que destinarà durant el proper any i mig a cursos per acreditar personal per circular pels primers 1,9 quilòmetres de vies a Lleida. 
 
Aquest és l'únic tram de propietat estatal d'aquesta infraestructura i forma part de la Xarxa Ferroviària d'Interès General. És necessari un títol específic per circular-hi i FGC ha tingut fins ara dificultats per disposar de maquinistes que el tinguin. Molts acaben marxant a Renfe a la recerca de millors salaris i condicions laborals. 
 
Davant de la perspectiva d'haver de formar de manera constant nou personal a mesura que d'altres van marxant, FGC ha obtingut el vistiplau de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària per a un pla de formació específic, l'objectiu del qual és dotar els maquinistes d'una certificació "restringida" al tram estatal de la línia de la Pobla. És a dir, permetria circular pel tram de vies estatals des de Lleida, però no per la resta de l'RFIG. Així ho apunta l'informe de la contractació, que assenyala que el ministeri de Foment ja tramita un canvi en la normativa per incorporar aquest tipus d'acreditacions, fins ara inèdites.
 
Recordem que el passat setembre el sindicat CCOO va denunciar a través d'un comunicat la precarització de la plantilla de Ferrocarrils de la Generalitat i la consegüent manca d'efectius així com les dificultats per trobar maquinistes per a la línia Lleida-La Pobla de Segur. 
 
Des que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya està operant a la línia Lleida-la Pobla, en la qual ofereix 10 viatges d'anada i tornada, per fer aquest servei disposa d'una plantilla de 23 persones, de les quals 9 són maquinistes i la resta són personal de circulació (2 de baixa).   
 
Segons el sindicat, aquesta plantilla és insuficient, ja que habitualment el personal de l'explotació de la línia Lleida-la Pobla ha de treballar fins a 10 dies seguits sense descans i en alguns casos realitzen jornades per sobre de les 8 hores diàries. 
 
A principis d'estiu es va arribar a una situació pràcticament insostenible a causa de la manca de maquinistes, per la qual cosa Ferrocarrils de la Generalitat va obrir una oferta pública per cobrir una vacant de maquinista. Segons el sindicat, convocatòria més que insuficient per poder oferir un servei òptim a la ciutadania. 
 
Ferrocarrils ha fet dos convocatòries més en 3 mesos i han resultat desertes. Tot i que s'hi han presentat diversos maquinistes tots han declinat l'oferta per les baixes condicions salarials i laborals. 
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar