Finalitza el programa Joves i Valors 'Jova'. Durant dues setmanes una vintena de joves han realitzat tasques de rehabilitació en al col·legi Gaspar de Portolà. En l'últim dia se'ls ha obsequiat amb una motxilla esportiva
Per sisè any consecutiu, l'àrea de Joventut de la Paeria de Balaguer ha organitza el programa "Jova" joves i valors. Aquest programa consisteix en oferir la possibilitat a adolescents de la ciutat, una activitat de voluntariat durant l'estiu, més concretament durant dues setmanes.
Aquest any la franja d'edat dels participants era de 12 als 15 anys, i les tasques que han realitzat han estat les de millora del centre educatiu Gaspar de Portolà. . Els treballs consistien en feines de pintura i millora d'espais del pati i de l'interior del centre.
Aquest any a Balaguer s'han doblat inscripcions i participen en el JOVA d'aquest 2021 un total de 20 joves de la ciutat, que es divideixen en dos grups bombolla amb 10 nois i noies cadascun.
Els i les joves hi participen voluntàriament però se'ls demana compromís amb el que decideixen fer i responsabilitat en les activitats que duran a terme. A canvi, des del consistori i conjuntament amb l'Oficina Jove de la Noguera, avui l'últim dia se'ls ha obsequiat amb una motxilla esportiva.
El projecte, adreçat a participants d'edats entre 12 i 17 anys de la comarca, consisteix a oferir al jovent la possibilitat de dur a terme activitats de voluntariat durant l'època estival per millorar espais del seu municipi a partir de les seves pròpies propostes i les necessitats dels seus respectius ajuntaments.
Els municipis que aquest any s'han adherit al JoVa són Àger, Algerri, Balaguer, Bellcaire d'Urgell, Camarasa, Castelló de Farfanya, Ivars de Noguera, La Sentiu de Sió, Les Avellanes i Santa Linya, Montgai, Penelles, Ponts, Térmens, Torrelameu i Vallfogona de Balaguer.
Totes les poblacions participants faran durant els mesos de juliol i agost diversos projectes i tasques en funció de les necessitats de cada municipi.
A Bellcaire d'Urgell, per exemple, els i les joves tenen la intenció de crear una pintura mural al carrer. A Àger duran a terme una campanya de reciclatge i pintaran mobiliari urbà. A La Sentiu de Sió recuperaran un corriol, a Castelló de Farfanya milloraran l'entorn natural del poble i pintaran espais públics, a Balaguer faran tasques de rehabilitació d'escoles, a Les Avellanes i Santa Linya, Térmens, Vallfogona de Balaguer, Torrelameu, Ponts i Montgai duran a terme tasques de neteja i pintura d'espais municipals, a Ivars de Noguera desbrossaran espais verds i pintaran mobiliari urbà i a Camarasa els i les joves assumiran tasques de suport als monitors/es de les estades d'estiu. El jovent participant haurà de destinar a cadascun dels projectes un total de 40 hores.
Aquest any l'habitual sortida que es feia a Port Aventura quan acabava el JOVA encara no es durà a terme, per la situació actual de pandèmia. Tot i això, els joves participants rebran una motxilla com a obsequi.
Les accions previstes en el marc del JoVa es fan a través de grups tancats acompanyats de monitors/ores, respectant les mesures d'higiene i seguretat establertes.