Fins al 2 de desembre es pot visitar al vestíbul de la Casa de la Paeria una exposició de caràcter divulgatiu, que du per títol 'Fotoperiodistes. Mirades a les violències masclistes arreu del món.'
Aquesta exposició ens endinsa en les realitats de moltes dones que no són escoltades, representades i ni tan sols situades en un món d'homes que les agredeix, les silencia i les oculta.
Realitats que simbolitzen l'experiència de milions de dones que través de les seves mirades i vides, representen diferents formes d'opressió que patim. Dones que viuen i sobreviuen i que, a través de la captura d'instants vitals, donen espai i escriuen en l'imaginari col·lectiu els seus relats, en un món patriarcal que s'entesta a desdibuixar-les.
Dones refugiades, dones forçades a ser casades, dones en situació de pobresa, dones explotades sexualment, la guerra a la vida de les dones...dones, dones i més dones que lluiten dia rere dia contra un patriarcat que les oprimeix des de la forma fins al fons de les pròpies entranyes.
L'exposició està formada per diferents plafons amb imatges i un text explicatiu. Ha estat cedida per l'Institut Català de les Dones i és pot veure a al vestíbul de la Casa de la Paeria fins al 2 de desembre.
L'activitat s'emmarca en la celebració del 25 N, el Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones, dins del qual la Paeria de Balaguer ha organitzat diferents activitats.
També aquest dies es realitza unes sessions de Teatre-fòrum. El proper dijous dia 24 de novembre els alumnes de 3r d'ESO participaran de l'obra "Toca de peus a terra...?"
S'han fet un total de tres sessions adreçades als centres educatius de la ciutat, i més concretament a l'alumnat d'Educació Secundària. Dins el mateix cicle es va fer una quarta sessió oberta a tota la ciutadania, el passat divendres dia 18 amb el títol "Escolta'm. Prevenció de violències de gènere a les relacions familiars."
Finalment el divendres dia 25 a partir de les 10'30 h es farà a la Plaça Mercadal la Lectura del manifest del Dia Internacional per a l'Eliminació de Violència contra les Dones i un minut de silenci.