JARC demana enfortir la defensa dels interessos dels productors agraris dins les Interprofessionals UP denuncia retallades d'ajuts a la producció integrada i ecològica.
JARC, organització agrària catalana integrant de COAG des del 2009, dóna suport a l'acord que aquesta darrera entitat ha signat amb la resta d'organitzacions professionals agràries representatives a nivell de l'Estat espanyol. L'acord pretén millorar el funcionament de les Organitzacions Interprofessionals Agroalimentàries (OIA), aclarir els seus objectius i funcions.
D'entrada, JARC reitera que la finalitat màxima de les Interprofessionals ha de ser garantir la defensa dels interessos generals de cada sector, evitant convertir-se en un instrument de defensa d'interessos particulars, com ara succeeix en determinats ens.
Segons JARC-COAG, les OIA han de centrar-se en l'elaboració d'estudis per millorar el coneixement, l'eficiència i la transparència dels mercats i la informació que reben els consumidors.
En un altre ordre de coses, Unió de Pagesos ha denunciat que la conselleria d'Agricultura ha retallat en un 20 per cent els imports dels ajuts agroambientals i climàtics de les línies convocades el 2015 a la producció integrada, agricultura ecològica i apicultura per a la millora de la biodiversitat. El responsable d'Organització, Estructures i Desenvolupament Rural d'UP, Josep Carles Vicente, ha advertit que aquesta retallada té una gran incidència per al camp de Lleida, tenint en compte la gran implantació, per exemple, d'aquests tipus de sistemes de producció en sectors com la fructicultura i els oliverars, entre d'altres, a part del sector apícola local.
L'organització agrària rebutja la retallada i tem que podria cronificar-se durant els cinc anys de vida del PDR, una cosa que considera inacceptable.