La comarca de la Noguera celebra la Diada Nacional de Catalunya amb propostes diverses, com les cassoles, cantades d'havaneres i actes institucionals diversos

Per Ràdio Balaguer
407 visites
B3C8D09A92920273710211A5F7Bc6F24Cartellsactesdiada2024

A Artesa de Segre el dimecres es farà la tradicional pujada de la Senyera a la Roca del Cudós. Serà a les 10 del matí i s'oferirà esmorzar a tots els assistents. Acte seguit hi haurà una ballada de sardanes. 

A Ponts l'acte oficial de la diada es farà dimarts a 2/4 de 10 de la nit a la Plaça Planell, amb la lectura del ban i una cantada d'havaneres i rom cremat amb el grup Mar i Vent.

A Vallfogona de Balaguer per la Diada se celebren les tradicionals cassoles. Des de les 12 es cuinaran les cassoles de les diverses colles al poliesportiu, i el dinar serà a les 2 del migdia. Seguidament hi haurà una sessió musical amb el trio Orgue de Gats i una festa de l'escuma.

A La Ràpita la diada se celebrarà el dimarts a les 9 del vespre amb un sopar popular i una cantada d'havaneres amb el grup 'Far de ponent'.

A Castelló de Farfanya els actes de la Diada es faran a partir de les 8 del vespre a la Plaça Major, amb els parlaments i el cant dels Segadors. Seguidament hi haurà un sopar amb una cantada d'havaneres amb el grup 'Les Veus del Sió'. Aquest és també l'acte institucional oficial del Consell Comarcal per a tota la comarca.

A Algerri l'acte de la diada es farà el dimarts al vespre, a 2/4 de 9, i inclourà una cantada d'havaneres amb el grup Vent de Ponent i rom cremat per als assistents.

A Gerb els actes de la Diada inclouran un esmorzar popular gratuït, a partir de les 9 del matí a la Plaça, i l'organització d'activitats infantils variades a partir de les 12 del migdia.

A Bellmunt d'Urgell l'acte oficial de la diada serà el dimecres a les 12 del migdia, amb la lectura del manifest, la cantada dels Segadors i un concert instrumental amb la violinista contemporània Mireia Puigmal. 

A Camarasa la Diada se celebrarà amb una cantada d'havaneres amb el grup Vent de Ponent. Serà el mateix dimecres a les 6 de la tarda a la Plaça Major.

A Cubells el mateix dimecres es farà la concentració a la pineda dels repetidors per fer la hissada de la senyera i un vermut popular. A les 2 serà el torn del dinar popular a les piscines.

A Ivars la dada se celebrarà amb una trobada per penjar l'Estelada, a 2/4 d'11 a la Plaça Major. A continuació hi haurà xocolata desfeta i coca per a tots els assistents.

A Os de Balaguer la proposta per celebrar la Diada inclou una xocolatada popular i cucanyes per a grans i petits. Es faran a la Plaça de la Font el dimecres a les 5 de la tarda.

A Foradada el dimarts a les 8 es farà la penjada de l'Estelada a Sant Urbà de Montsonís, amb la lectura del manifest. El manifest es tornarà a llegir més tard en la llonganissada popular que es farà al poliesportiu. El mateix dia 11 es penjarà l'Estelada al Calvari de Rubió a les 10 del matí i seguidament hi haurà un dinar de germanor al poliesportiu.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar