La companyia AKA estrenarà a Balaguer la pròxima primavera l'obra 'El llegat' amb Àngels Gonyalons. Ho farà a la sala La Mercantil on prèviament hi haurà fet la residència artística

Per Ràdio Balaguer
1019 visites

La Mercantil donarà el tret de sortida a la programació de tardor el 7 d'octubre amb el Festival internacional de curtmetratges de ficció

33F6A34363D9Ba3Ce3F654702Adcae35Entrevistaportesobertesrdiosalalamercantil2

La companyia AKA estrenarà a Balaguer la pròxima primavera l'obra "El llegat" amb Àngels Gonyalons. Ho farà a la sala La Mercantil on prèviament hi haurà fet la residència artística, segons ha avançat aquest dijous en el programa Portes Obertes de Ràdio Balaguer una de les responsables de la sala, Mercè Bosch. L'estrena tindrà lloc el 27 d'abril i des de La Mercantil es mostren molt satisfets i contents per aquest fet.

Bosch també ha avançat que de cara al 2024 tornaran a programar l'obra Hamlet.01 de Sergi Belbel, ja que cada nova temporada La Mercantil portarà l'obra més aplaudida de la temporada anterior.

La Mercantil començarà la temporada de tardor el proper 7 d'octubre amb "La Mercantil en OFF", el festival internacional de curtmetratges de ficció. I ho farà amb moltes ganes, empenta i il·lusió, sobretot per la resposta tant de públic com de companyies en les dues primeres temporades, en especial la segona en què La Mercantil va assolir unes importants xifres, tant d'assistents com de companyies interessades en poder formar part d'aquesta sala i que cada cop són més, segons ha explicat un altre dels responsables de la sala, Javi Lázaro.

La Mercantil va comptar la passada temporada amb 2.200 espectadors, 25 companyies, 40 actuacions i una ocupació mitjana de la sala del 73 %.

Mercè Bosch i Javi Lázaro també han posat èmfasi en l'escalf que reben del públic, en el format de la sala i en les propostes que presenten com a factors per tirar endavant i seguir consolidant el projecte de La Mercantil.

Entre les propostes d'aquesta tardor destaca "HISTÒRIA D'UN SENGLAR (O ALGUNA COSA DE RICARD)", de Gabriel Calderón amb Joan Carreras. L'obra, que es presentarà el 22 d'octubre, és una comèdia dramàtica que explora la relació entre un pare i un fill i ja queden poques entrades a la venda.

També destaca la producció del Centre Titelles Lleida, "On vas, Moby Dick?", que es representarà el 4 de novembre. L'obra, adreçada al públic familiar, narra la història de la gran balena blanca a través de titelles i música.

La temporada també inclou una aposta pel teatre social i compromès, com ara "ICEBERG" (14 i 15 d'octubre), una obra sobre el suïcidi juvenil, o "DEMOCRACY: LA TRANSICIÓN. BORBÓN Y CUENTA NUEVA" (16 de desembre), una obra que reflexiona sobre la transició democràtica espanyola.

El 10 de novembre, en plena Festa Major de Balaguer, actuaran a La Mercantil los "Rehenes" i el dia 12, també durant les Festes del Sant Crist, visitaran la sala Fel Faixedas i Carles Xuriguera, que presentaran "Ni rastre de qui vam ser", un espectacle de teatre clown.

El 2 de desembre serà el torn de "Jo. Travesti", una alterficció que reivindica l'art i cultura travesti.

Les entrades ja estan a la venda a la pàgina web de la sala i fins el dia 30 de setembre compten amb un 20 % de descompte cadascuna d'elles.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar