La Paeria de Balaguer ha instal·lat a l'entrada de la casa de la Paeria una gran pantalla que permetrà, entre altres, conèixer les dades de consum energètic d'edificis municipals en temps real

Per Ràdio Balaguer
334 visites
Cccffcebec951C3C6A3B995D5B8D2D68Img8351

La Paeria de Balaguer ha instal·lat aquesta setmana a l'entrada de la casa de la Paeria una gran pantalla que permetrà, entre altres, conèixer les dades de consum energètic d'edificis municipals en temps real. La pantalla, que de moment no està en funcionament a l'espera que la web que recull les dades estigui en marxa, també oferirà la possibilitat que la gent interactuï responent enquestes o fent aportacions.

Amb la instal·lació d'aquesta pantalla, la Paeria de Balaguer i investigadors del grup de recerca en energia i intel·ligència artificial GREiA de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (UdL) donen continuïtat a la tasca de pre-monitoritzatge d'edificis públics de la ciutat per estudiar-ne la seva eficiència energètica.

Es tracta d'una actuació que forma part de l'Operació ESPAI LIES del projecte PECT Green&Circular i que la UdL ha volgut fer aquí a Balaguer. El treball consisteix en obtenir dades reals de demanda i consum per millorar l'eficiència energètica en edificis públics.

Fins ara s'ha fet la premonitorització, és a dir, comprovar que els aparells que s'han instal·lat funcionen, a la biblioteca municipal i al Xalet Montiu i també es preveu fer en altres edificis com el Centre de Recursos, el Teatre Municipal, el Museu i l'escola Àngel Guimerà.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar