La Paeria de Balaguer, l'Associació Reintegra i el Pla Educatiu impulsen el projecte Mentora a la ciutat de Balaguer, una iniciativa de la Fundació Jaume Bofill.

Per Ràdio Balaguer
775 visites
606F35988Ac9A06E066B0257Db697F7Ecartellmentorabalaguer01

La Paeria de Balaguer, l'Associació Reintegra i el Pla Educatiu impulsen el projecte Mentora a la ciutat de Balaguer, una iniciativa de la Fundació Jaume Bofill.

El projecte, impulsat per entitats, ajuntaments, i centres educatius compromesos amb la lluita contra l'abandonament escolar prematur, té l'objectiu d'aconseguir que el jovent en risc d'abandonar els estudis de tercer i quart de la ESO decideixin continuar-los i fins i tot graduar-se en estudis postobligatoris.  Així ho ha explicat a Ràdio Balaguer Sandra Escolà, tècnica de l'Associació Reintegra.

A través dels diferents agents, es promou el programa a nivell local amb l'alumnat que així ho desitja i amb el voluntariat seleccionat entre persones adultes de proximitat, a les quals se'ls facilitarà una formació de suport per part d'equips professionals. 

Ho ha comentat la mateixa Sandra Escolà, que també explica que el projecte consisteix en un acompanyament durant almenys sis mesos, en el qual les parelles de mentoria de cada municipi es troben regularment durant una o dues hores a la setmana, en un espai o equipament públic. El seu objectiu és fer activitats i tenir converses que permetin a la persona mentorada prendre les decisions adients per continuar estudiant. En el cas de Balaguer, els quatre centres de Secundària de Balaguer cal que identifiquin 10 alumnes en risc de deixar els estudis.

Per explicar el projecte, la formació que rebran els volunraris i les eines per ajudar a realitzar la tasca d'acompanyament o mentoria s'han convocat dues xerrades informatives. Es faran el proper 26 d'octubre al Casal Lapallavacara, a les dotze del migdia i a dos quarts de vuit del vespre. A més, durant els mesos que dura el programa, a les parelles de mentoratge se'ls farà un seguiment de manera regular, a més d'estar coordinades a través dels diferents agents implicats. 

Les persones mentores complementen les tasques d'educació i el seu acompanyament pot ser l'element diferencial per als joves que es plantegen deixar d'estudiar abans d'haver acabat l'ensenyament obligatori. Per aquests motius, les persones mentores han de tenir capacitat de compromís i tenir clar que la implicació en aquest voluntariat és important. Cal que siguin persones empàtiques, responsables, obertes i amb capacitat d'escoltar i aconsellar des de la humilitat.

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar