La primera edició del Benvinguts a Pagès supera les expectatives amb més de 12.500 visitants.

Per Ràdio Balaguer
629 visites

9442D56558A91075798B154C4Bb24428Pages
"Èxit total i sense pal·liatius". Així ha valorat l'organització de Benvinguts a Pagès aquesta primera edició del projecte. Durant el passat cap de setmana, gairebé 200 explotacions agràries i ramaderes d'arreu de Catalunya van fer jornades de portes obertes gratuïtes perquè la ciutadania conegués de prop el món de pagès i el producte que s'hi produeix. Malgrat el mal temps de dissabte en alguns indrets, més de 12.500 persones van fer visites a les cases de pagès. Algunes de les explotacions van arribar a rebre gairebé 500 visitants només diumenge, el dia amb més afluència de públic, i un percentatge important va superar els 250 visitants al llarg del cap de setmana.
 
Benvinguts a Pagès és una iniciativa de la Fundació Alícia, el Departament d'Empresa i Coneixement, a través de l'Agència Catalana de Turisme, i el departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, amb la col•laboració de Patronats de Turisme de les Diputacions provincials, Consells Comarcals i altres agents locals. La valoració dels organitzadors és molt positiva i estan convençuts que l'èxit d'aquesta primera edició garanteix la continuïtat del Benvinguts a Pagès, amb un cap de setmana de portes obertes cada any, per posar en valor el món rural, el turisme d'interior i el potencial de la gastronomia catalana, una oportunitat per veure on neix allò que mengem.
 
Els visitants han estat majoritàriament famílies i apassionats de la gastronomia, però també cal destacar grups de gent gran, parelles joves sense quitxalla i alguns grups de turistes estrangers que han volgut participar de la iniciativa. Al Benvinguts a Pagès s'hi ha pogut veure des de granges i ramats, fins a cellers, camps d'oliveres, producció de mel o sidra, plantes aromàtiques, pescadors, horta, etc. Els visitants, a part de veure les finques, hortes, camps, granges i obradors, també podien tastar gratuïtament els productes de les explotacions i comprar-ne. Aquest era un dels objectius del Benvinguts a Pagès: donar a conèixer el producte local i de proximitat perquè la ciutadania el valori i el compri durant tot l'any.
 
Els visitants d'enguany han apostat per fer visites de proximitat, i les comarques amb més afluència han estat les de Barcelona i Girona. El repte de cara a les properes edicions és aconseguir un repartiment més equilibrat en tot el territori català.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar